• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

ترکیه پهپادهای نظامی خود را به مسلسل مجهز می کند

  • کد خبر : 16997
  • ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
ترکیه پهپادهای نظامی خود را به مسلسل مجهز می کند

طبق گفته سازندگان هواپیماهای بدون سرنشین، پهپادهای مجهز به مسلسل می توانند اهداف را با دقت بالایی مورد اصابت قرار دهند. ترکیه از اولین کشورهایی است که توانسته این نوع پهپاد را داشته باشد. این پهپاد جدید به نام Songar، توسط یک شرکت الکترونیکی مستقر در آنکارا ساخته شده و اولین هواپیمای بدون سرنشینی است […]

طبق گفته سازندگان هواپیماهای بدون سرنشین، پهپادهای مجهز به مسلسل می توانند اهداف را با دقت بالایی مورد اصابت قرار دهند. ترکیه از اولین کشورهایی است که توانسته این نوع پهپاد را داشته باشد. این پهپاد جدید به نام Songar، توسط یک شرکت الکترونیکی مستقر در آنکارا ساخته شده و اولین هواپیمای بدون سرنشینی است که به سلاح گرم مجهز بوده و آماده خدمت می‌باشد.

این پهپاد ۲۵ کیلوگرم بوده و دارای هشت روتور است تا بتواند پرواز ایستا داشته باشد. مسلسل آن دارای ۲۰۰ گلوله مهمات است و می‌تواند شلیک هایی به صورت تکی یا انفجارهایی با ۱۵ گلوله به طور همزمان داشته باشد.

در حال حاضر بسیاری از کشورها و گروه‌ها از پهپادهای نظامی کوچک استفاده می‌کنند که می‌توانند نارنجک‌ها را به سمت هدف پرتاب کرده و آن را منفجر کنند. اما به دلیل دشواری در اندازه‌گیری برد و زاویه و همچنین به دلیل عقب نشینی بعد از هر بار شلیک که پهپاد را به طور چمشگیری جابه جا می‌کند، امکان شلیک دقیق دشوار است.

پهپاد Songar دارای دو سیستم است که می‌تواند بر مشکلات ذکر شده غلبه کند. یکی از آنها از حسگرهایی استفاده می‌کند که شامل دوربین‌ها و فاصله‌سنج لیزری بوده و می‌تواند فاصله، زاویه و سرعت را محاسبه کند و به به طور دقیق هدف را نشانه گیرد. سیستم بعدی مجموعه ای از بازوهای ربات است که می‌تواند مسلسل را جرکت داده تا اثرات عقبگرد ناشی از پرتاب گلوله را جبران کند.

ترکیه ادعا کرده است که Songar دارای دقتی است که می‌تواند منطقه‌ای ۱۵ سانتی متری را از فاصله ۲۰۰ متری به طور صحیح نشانه‌گیری کند. این بدان معناست که Songar می‌تواند هر گلوله را به یک هدف با اندازه انسانی از آن فاصله مورد اصابت قرار دهد. همچنین گفته می‌شود که به زودی می‌توان توسط این پهپاد اهداف را از فاصله ۴۰۰ متری نشانه گرفت. ترکیه انتظار دارد بتواند این پهپادها را تا قبل از پایان سال تحویل دهد.

Songar همچنین دارای سنسورهای شبانه برای فعالیت در تاریکی بوده و برد آن ۱۰ کیلومتر است. این نوع پهپاد ممکن است به صورت گروهی نیز فعالیت کند. یعنی سه پهپاد تنها با یک سیستم کنترل از راه دور، به طور همزمان به یک هدف شلیک کنند.

ارتش ترکیه در مرز این کشور با سوریه درگیر است. در ماه اکتبر، ترکیه حملات هوایی به شهرهای مرزی انجام داد که منجر به آواره شدن صدها هزار نفر از مردم و همچنین گزارش‌هایی از نقض حقوق بشر شد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16997

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.