• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
7

هواپیمای مسافربری سوخو ۱۰۰ – تحویل پس از کاهش درصد قطعات آمریکایی

  • کد خبر : 13722
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
هواپیمای مسافربری سوخو ۱۰۰ – تحویل پس از کاهش درصد قطعات آمریکایی

بزرگترین شرکت هوافضای روسیه گفته تحویل هواپیمای مسافربری سوخو ۱۰۰ به ایران را بعد از کاهش میزان قطعات آمریکایی به کار رفته در هواپیماهای این شرکت، بررسی می‌کند. بزرگترین شرکت هوافضای روسیه می‌گوید تحویل هواپیمای مسافربری «سوخو سوپرجت ۱۰۰» به ایران را بعد از کاهش سهم قطعات آمریکایی در هواپیماهای این شرکت به کمتر از […]

بزرگترین شرکت هوافضای روسیه گفته تحویل هواپیمای مسافربری سوخو ۱۰۰ به ایران را بعد از کاهش میزان قطعات آمریکایی به کار رفته در هواپیماهای این شرکت، بررسی می‌کند.

هواپیمای مسافربری سوخو 100 - تحویل پس از کاهش درصد قطعات آمریکایی

بزرگترین شرکت هوافضای روسیه می‌گوید تحویل هواپیمای مسافربری «سوخو سوپرجت ۱۰۰» به ایران را بعد از کاهش سهم قطعات آمریکایی در هواپیماهای این شرکت به کمتر از ۱۰ درصد بررسی می‌کند.

«الکساندر رابساو»، مدیر عامل این شرکت روز پنجشنبه این موضوع را اعلام کرده و خبرگزاری روسی اسپوتنیک آن را گزارش داده است.

ایران و روسیه ماه جاری تفاهم‌نامه‌ای برای فروش ۴۰ فروند هواپیمای مسافربری سوخو ۱۰۰ به ایران تا سال میلادی ۲۰۲۲ امضا کردند. تصمیم آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران باعث شد روسیه در تأمین قطعات ساخت آمریکا برای این هواپیماها با مشکل مواجه شود.

رابساو که در یک کنفرانس خبری در بحرین حضور داشت، گفت: “ما تصمیم گرفته‌ایم در شرایط فعلی که ۲۲ درصد تجهیزات این هواپیما در ایالات متحده تولید می‌شود، آنها را به ایران تحویل ندهیم.”

وی اضافه کرد: “وقتی که (از نظر میزان قطعات مورد استفاده در سوخو ۱۰۰) به سطح کمتر از ۱۰ درصد برسیم، به بررسی این موضوع خواهیم برگشت.”

سوخو ۱۰۰، هواپیمای دوموتور روسیه است که شرکت هواپیماسازی سوخو آن را می‌سازد. این هواپیما ظرفیت حمل ۹۸ مسافر و قابلیت پرواز به ارتفاع ۲۴۷۰ متر را دارد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.