• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
8

تحویل اولین موتور F414 به کره جنوبی برای جنگنده KF-X

  • کد خبر : 19475
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
تحویل اولین موتور F414 به کره جنوبی برای جنگنده KF-X

GE Aviation در ماه می نخستین موتور F414-400K را برای جنگنده‌های KF-X – جنگنده نسل پنجم که در حال توسعه برای نیروی هوایی کره جنوبی است – شرکت صنایع هوافضای کره (KAI) تحویل داد. آزمایشات پرواز بر روی جنگنده KF-X دوموتوره قرار است از سال ۲۰۲۳ آغاز شود و تکمیل برنامه توسعه آن برای سال […]

GE Aviation در ماه می نخستین موتور F414-400K را برای جنگنده‌های KF-X – جنگنده نسل پنجم که در حال توسعه برای نیروی هوایی کره جنوبی است – شرکت صنایع هوافضای کره (KAI) تحویل داد.

آزمایشات پرواز بر روی جنگنده KF-X دوموتوره قرار است از سال ۲۰۲۳ آغاز شود و تکمیل برنامه توسعه آن برای سال ۲۰۲۶ برنامه ریزی شده است. به عنوان بخشی از برنامه توسعه، جنرال الکتریک قرار است ۱۵ موتور آزمایشی F414 را برای ۶ جنگنده نمونه اولیه تحویل دهد.

سئول می‌خواهد KF-X را جایگزین ناوگان جنگنده قدیمی خود یعنی F-4D/E Phantom II مک دانل داگلاس و F-5E/F Tiger II نورثروپ کند. این کشور قصد دارد ۱۲۰ فروند هواپیمای پنهان کار را سفارش دهد که GE تعداد ۲۴۰ نمونه تولیدی از موتور F414 و تعداد نامشخصی از قطعات یدکی را نیز تهیه می کند.

موتور F414 جنرال الکتریک در سال ۱۹۹۸ به بهره برداری رسید و بیش از ۴٫۶ میلیون ساعت پرواز داشته است. این شرکت بیش از ۱۷۵۰ موتور را تحویل داده است. علاوه بر KF-X، این موتور در هواپیماهای F/A18E/F Super Hornet و EA18G Growler بوئینگ و JAS 39E/F Gripen شرکت ساب، Tejas Mark 2 هندی و هواپیمای حمل و نقل فراصوتی X-59 ساخته لاکهید مارتین و ناسا استفاده می شود.

شرکت GE همچنین موتور F404 را برای جت آموزشی پیشرفته T-50 Golden Eagle شرکت KAI آماده می‌کند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19475

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.