• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

تحویل آخرین هواپیمای تجاری NG 737 در ژانویه و توقف تولید این هواپیما پس از ۲۳ سال

  • کد خبر : 18562
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
تحویل آخرین هواپیمای تجاری NG 737 در ژانویه و توقف تولید این هواپیما پس از ۲۳ سال

بوئینگ با تحویل آخرین هواپیمای نسل جدید ۷۳۷ و دو فروند هواپیمای ۸۰۰-۷۳۷ به خطوط هوایی China Eastern، تولید خود را به اتمام رساند. این شرکت، طی گذشت ۲۲ سال (از سال ۱۹۹۷)، ۶۹۰۰ فروند NG 737 را به مشتریان تجاری خود تحویل داده است. پیش از این، بسیاری از رسانه‌ها گزارش دادند که بوئینگ […]

بوئینگ با تحویل آخرین هواپیمای نسل جدید ۷۳۷ و دو فروند هواپیمای ۸۰۰-۷۳۷ به خطوط هوایی China Eastern، تولید خود را به اتمام رساند. این شرکت، طی گذشت ۲۲ سال (از سال ۱۹۹۷)، ۶۹۰۰ فروند NG 737 را به مشتریان تجاری خود تحویل داده است.

پیش از این، بسیاری از رسانه‌ها گزارش دادند که بوئینگ آخرین نمونه از ۷۳۷NG و همچنین یک فروند ۸۰۰-۷۳۷ را در دسامبر سال ۲۰۱۹ به خطوط هوایی KLM Royal Dutch تحویل داد. اما بوئینگ می‌گوید که هواپیمای KLM آخرین هواپیمای ۷۳۷NG بود که از خط تولید خارج شد و آخرین تحویل در ۵ ژانویه به China Eastern ارائه داده شد.

این شرکت هواپیمایی، در ۵ ژانویه، دو فروند ۷۳۷NG دریافت کرد. براساس اطلاعات ناوگان سیریوم، این هواپیماها که هم اکنون در انبار ذخیره شدند، دارای شماره‌ ثبت B-20A8 و B-20A1 هستند.

بوئینگ در سال ۱۹۹۷ اولین هواپیمای ۷۳۷NG را به خطوط هوایی Southwest تحویل داد. به گفته سیریوم، Southwest با تحویل ۶۸۹ فروند از جت، به مشتری برتر ۷۳۷NG تبدیل شد.

طبق اطلاعات داده شده از سازنده، شرکت بوئینگ ۶۹ فروند ۶۰۰-۷۳۷ و ۱۱۵۰ فروند ۷۳۷۷۰۰ و ۴۹۸۹ فروند ۷۳۷-۸۰۰ و ۵۲ فروند ۷۳۷-۹۰۰ و ۵۰۵ فروند ۷۳۷-۹۰۰ER و ۱۴۹ فروند هواپیمای برمبنای ۷۳۷NG را تحویل خواهد داد.

هواپیمای ۷۳۷NG با ۷۳۷ Max جایگزین شد که دارای موتورهای جدید و کارآمدتر است. با این حال، این موتورها سنگین تر هستند و هواپیمای Max باید برای تنظیم تریم به منظور جبران وزن، از سیستم تقویت مشخصات مانور (MCAS) استفاده ‌کند. مشکلات مربوط به MCAS منجر به دو سقوط مرگبار شده که این نوع هواپیما را در سال گذشته زمین گیر کرد.

بوئینگ همچنین چندصد نوع هواپیمای نظامی ۷۳۷NG را تولید کرده که یکی از آن‌ها، هواپیمای نظارتی دریایی P-8 Poseidon است که همچنان تولید می شود.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18562

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.