• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
5

تجهیز بالگردهای Wildcat نیروی دریایی سلطنتی به موشک‌های Martlet

  • کد خبر : 19344
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
تجهیز بالگردهای Wildcat نیروی دریایی سلطنتی به موشک‌های Martlet

نیروی دریایی بریتانیا (RN) و یک تیم صنعتی، تست شلیک موشک Martlet انگلیسی ساخته شرکت Thales را از هلیکوپتر دریایی Wildcat HMA2 شرکت بالگردهای لئوناردو انجام دادند. لئوناردو می‌گوید: “این آزمایش در ۲۷ آوریل تا ۲۱ می در ساحل West Wales انجام شد و امکان بهره برداری از آن را در نیروی دریایی سلطنتی در […]

نیروی دریایی بریتانیا (RN) و یک تیم صنعتی، تست شلیک موشک Martlet انگلیسی ساخته شرکت Thales را از هلیکوپتر دریایی Wildcat HMA2 شرکت بالگردهای لئوناردو انجام دادند.

لئوناردو می‌گوید: “این آزمایش در ۲۷ آوریل تا ۲۱ می در ساحل West Wales انجام شد و امکان بهره برداری از آن را در نیروی دریایی سلطنتی در اواخر سال جاری فراهم می‌سازد.”

RN می‌گوید: “این آزمایشات یک نقطه عطف مهم در آزمایش سیستم جدید است. این سیستم ها، بالگردهای Wildcat را که قرار است برای اولین مأموریت همراه با ناو هواپیمابر ملکه الیزابت اعزام شوند، تجهیز می کنند.”

نیروی دریایی می‌گوید موشک هدایت لیزری Martlet با وزن ۱۳ کیلوگرم و برد ۶ تا ۹ کیلومتر، تقریباً ۰٫۳ ثانیه از پرتاب طول می‌کشد تا به حداکثر سرعت ۱٫۵ ماخ برسد.

زمانی که بالگرد Wildcat دوموتوره با بال مسلح توسعه یافته توسط لئوناردو تجهیز شود، قادر به حمل ۴ لانچر Martlet برای حداکثر بار با تعداد ۲۰ موشک می شود. از طرف دیگر، این بالگرد می‌تواند به ۱۰ موشک Martlet و یک جفت موشک ضدکشتی MBDA Sea Venom مجهز شود. وزارت دفاع انگلیس این سلاح‌ها را در جولای سال ۲۰۱۴ انتخاب کرد تا به ترتیب بخش‌های سبک و سنگین استراتژی آینده تسلیحاتی خود را تحقق بخشد.

لئوناردو می‌گوید آزمایشات ثابت کردند که لانچرهای Martlet و واحد هدایت لیزری هوایی به طور موفقیت آمیزی با سنسور، نمایشگرها و سیستم‌های اویونیک Wildcat ادغام شده‌اند.

 

فرمانده نیروی دریایی Wildcat می‌‎گوید که موفقیت آزمایش Martlet بر توانایی تهاجمی آتی نیروی دریایی و ناوگان دفاعی افزوده است.

لئوناردو می‌گوید علاوه بر توانایی درگیر شدن و حمله در مواجهه با تهدیدهای دریایی، سلاح Martlet می‌تواند برای اهداف هوایی مانند وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین و سایر بالگردهای دریایی مهاجم استفاده شود.

RN قصد دارد اولین استقرار عملیاتی را قبل از پایان سال ۲۰۲۱ با کشتی سلطنتی ملکه الیزابت انجام دهد: اولین نمونه از دو ناو هواپیمابر جدید ۶۵۰۰۰ تنی. این کشتی‌ها به طور معمول در همکاری با هواپیمای F-35B لاکهید مارتین با مسافت برخاست کوتاه و نوع فرود عمودی و بالگردهای ضد زیردریایی/چندمأموریتی AW101 Merlin HM2 لئوناردو فعالیت می کنند که نمونه‌هایی از هواپیماهای مجهز برای انجام وظایف هشدار زودهنگام در پرواز هستند.

Wildcatها مأموریت محافظت از ناوگان دریایی شامل ناوچه‌های تیپ ۲۳ و ناوشکن‌های نوع ۴۵ را انجام می‌دهند که بخشی از گروه ضربت حامل را نیز تشکیل می دهند.

RN خاطرنشان می‌کند که آزمایش‌های شلیک اخیر و آماده‌سازی آن‌ها، مطابق با قوانین فعلی فاصله اجتماعی دولت بریتانیا مبنی بر شیوع ویروس کرونا صورت گرفت و یک مانع غیرمنتظره را اضافه نمود.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19344

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.