• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
9

تبدیل قزاقستان به قطب خدمات/صنعت هواپیمایی منطقه‌ای

  • کد خبر : 16897
  • ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳
تبدیل قزاقستان به قطب خدمات/صنعت هواپیمایی منطقه‌ای

به عنوان بخشی از آخرین اقدامات قزاقستان برای تبدیل شدن به مهم‌ترین سازنده و ارائه دهنده خدمات هواپیما در منطقه، توافق‌نامه سه جانبه‌ای در ۱۴ دسامبر به امضا رسید که مونتاژ قطعات اصلی برای بالگردهای Mi-8 AMT / Mi-171 در نورسلطان به انجام رسد. میزبان این رویداد و یکی از امضاء کنندگان، شرکت مهندسی قزاقستانی […]

به عنوان بخشی از آخرین اقدامات قزاقستان برای تبدیل شدن به مهم‌ترین سازنده و ارائه دهنده خدمات هواپیما در منطقه، توافق‌نامه سه جانبه‌ای در ۱۴ دسامبر به امضا رسید که مونتاژ قطعات اصلی برای بالگردهای Mi-8 AMT / Mi-171 در نورسلطان به انجام رسد.

میزبان این رویداد و یکی از امضاء کنندگان، شرکت مهندسی قزاقستانی (KE)، یک ساختار بزرگ دولتی و مجموعه صنایع دفاعی بود. دو طرف دیگر، کارخانه تعمیر هلیکوپتر (ARZ405) و شرکت راشن هلیکوپتر روسیه بود. این سند براساس توافق اولیه منعقد شده بین رؤسای جمهور روسیه و قزاقستان بود. رئیس KE اظهار داشت: “با حمایت فراوان دولت، فناوری مونتاژ هلیکوپترهای سنگین برای اولین بار در قزاقستان اجرا خواهد شد.”

ARZ405، بزرگ‌ترین مرکز تعمیر هواپیما در آسیای میانه، در آلماتی مستقر است. مجوز این مرکز توسط نهادهای بین المللی و کمیته هوانوردی TÜV Nord بین ایالتی و همچنین توسط سازمان مربوطه وزارت حمل و نقل روسیه، مؤسسه تحقیقات علمی هواپیمایی کشوری تأیید شده است. مونتاژ خانواده Mi-8/17 قرار است توسط ARZ405 انجام شود. این کارخانه تعهد می‌دهد کارهای مونتاژ و اصلاحات را طبق خواسته مشتری انجام دهد.

در زمینه توسعه و ساخت پهپادها، قزاقستان ارتباط نزدیکی با اسرائیل و ترکیه برقرار کرده است. KE اعلام کرد از سال ۲۰۲۰ به بعد قزاقستان مونتاژ پهپادها را آغاز خواهد کرد. گروهی از متخصصان قزاقستان برای مطالعه و تمرین مونتاژ پهپادها به اسرائیل سفر کردند. ظرفیت اولیه، سالانه چهار سیستم پهپاد را تأمین می‌کند.

شرکت قزاقستانی (KAI) در حال حاضر مشغول تعمیر و اورهال چهار جنگنده MiG-25 به همراه شرکای بلاروسی است. این اولین سفارش از این دست است. این شرکت امیدوار است تجارت جدیدی را برای تعمیرات اساسی و نوسازی MiG-25 در منطقه انجام دهد.

به گزارش رسانه‌ها در نور سلطان، KAI و ایرباس شروع به اجرای فاز فعال توافق نامه خود کردند که راه‌اندازی و بهره برداری از یک مرکز خدمات برای توربوپراپ های C295M در قزاقستان است. نخستین فاز فعالیت های مربوط به خدمات C295M در قزاقستان قرار است سال ۲۰۲۰ آغاز شود. در حال حاضر، نیروی هوایی قزاقستان هشت C295M را اداره می‌کند.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16897

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.