• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
11

تایید هلیکوپتر پنج پره ایرباس توسط EASA

  • کد خبر : 19747
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
تایید هلیکوپتر پنج پره ایرباس توسط EASA

هلیکوپتر جدید شرکت Airbus Helicopters به نام H145D3 با دو موتور با ۵ پره، گواهی خود را از آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) دریافت نمود. انتظار می رود تأییدیه اداره هوانوردی فدرال (FAA) تا پایان سال به دست آید و پیش بینی می شود که مدل نظامی این هلیکوپتر، گواهینامه خود را در سال ۲۰۲۱ […]

هلیکوپتر جدید شرکت Airbus Helicopters به نام H145D3 با دو موتور با ۵ پره، گواهی خود را از آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) دریافت نمود. انتظار می رود تأییدیه اداره هوانوردی فدرال (FAA) تا پایان سال به دست آید و پیش بینی می شود که مدل نظامی این هلیکوپتر، گواهینامه خود را در سال ۲۰۲۱ دریافت کند. همچنین تحویل این هلیکوپتر به مشتریان از اواخر تابستان امسال آغاز می‌شود.

این گواهینامه اروپایی، عملیات IFR تک خلبان (SPIFR)، گروه عمودپروازهای A/VTOL تک موتوره و قابلیت دید در شب را پوشش می‌دهد. مدیر عامل شرکت هلیکوپترهای ایرباس گفت: “این هلیکوپتر نمونه‌ای عالی از تلاش ما برای بهبود مستمر و ارائه نوآوری‌های تدریجی است که می‌تواند نیازهای مشتریان را رفع کند.”

در سال ۲۰۱۹ اعلام شد که D3 دارای طراحی جدید روتور اصلی بدون یاتاقان است که حرکت نرم‌تری را فراهم می‌کند و همچنین به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد و بار مفید را ۳۳۰ پوند افزایش می‌دهد. دیسک روتور اصلی این هلیکوپتر در مقایسه با مدل چهار پره H145D2، کوچک‌تر و ۳۵٫۴ فوت است.

دو موتور Safran Arriel 2E نصب شده بر روی D3 اکنون Fadec (سیستم احتراق و کنترل موتور هواپیما با مدیریت رایانه) را در خود جای داده‌اند و اویونیک دیجیتالی Helionix آن شامل یک اتوپایلوت چهار محوره و یک سیستم ارتباطی هوابرد بی‌سیم (WACS) است که Wi-Fi را برای کابین خلبان فراهم می‌کند، می‌تواند پایگاه داده‌های ناوبری و مأموریت را از طریق تبلت‌ها وارد کند، ارتباطات خودکار را از طریق Wi-Fi یا سلول ایجاد می کند، به طور خودکار داده‌ها را از پروازهای قبلی صادر کرده و سپس گزارش پرواز را تولید می‌کند، بارگیری خودکار را انجام می‌دهد و داده‌های پرواز قبلی را صادر می‌کند. اپراتورهای D2 موجود قادر خواهند بود تا پیکربندی اولیه را از طریق یک کیت پیشرفته به پیکربندی D3 ارتقاء دهند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19747

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.