• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

تایید تیغه‌های کامپوزیتی روتور اصلی بالگرد S-64E

  • کد خبر : 17952
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
تایید تیغه‌های کامپوزیتی روتور اصلی بالگرد S-64E

اداره هوانوردی فدرال، مجوز تیغه‌های کامپوزیتی روتور اصلی هلیکوپتر اریکسون S-64E که قابلیت حمل بارهای بسیار سنگین دارد را صادر کرد. اریکسون می‌گوید: مجوز پره‌های کامپوزیتی CH-54A که بر مبنای هلیکوپتر S-64E ساخته شده است، در هفته های آتی صادر خواهد شد و انتظار می‌رود که صدور گواهینامه تیغه های S-64F و CH-54B نیز تا […]

اداره هوانوردی فدرال، مجوز تیغه‌های کامپوزیتی روتور اصلی هلیکوپتر اریکسون S-64E که قابلیت حمل بارهای بسیار سنگین دارد را صادر کرد.

اریکسون می‌گوید: مجوز پره‌های کامپوزیتی CH-54A که بر مبنای هلیکوپتر S-64E ساخته شده است، در هفته های آتی صادر خواهد شد و انتظار می‌رود که صدور گواهینامه تیغه های S-64F و CH-54B نیز تا تابستان امسال تأیید گردد.

تیغه‌های روتور دم و روتور اصلی S-64E از جنس آلومینیوم است. اریکسون گفته است که جایگزین کردن روتور فلزی با کامپوزیت دارای چندین مزیت خواهد بود. یکی از این مزیت‌ها، افزایش ظرفیت حمل بار تا ۱۳۵۰ کیلوگرم (۳۰۰۰ پوند) در شرایط مرتفع و گرم خواهد بود، همچنین ۳۳٪ هزینه ساخت، ۷۵٪ هزینه تعمیر و نگهداری و ۳٪ مصرف سوخت کاهش یافته است.

اریکسون طراحی و توسعه روتور اصلی کامپوزیتی را در سال ۲۰۰۸ آغاز کرد. در سال ۲۰۱۵ یک مرکز تولید تیغه افتتاح شد و برای اولین بار در سال ۲۰۱۶، S-64 با روتور کامپوزیت پرواز کرد.

با این حال، هنگامی که اریکسون اعلام ورشکستگی کرد، پیشروی در این زمینه متوقف شد. این تولیدکننده هلیکوپتر که یک شرکت سهامی عام بود، در آن سال به یک شرکت خصوصی کوچکتر تبدیل شد.

S-64 یک هلیکوپتر غیرنظامی است که بر مبنای بالگرد دو موتوره Sikorsky CH-54A Tarhe دوره ۱۹۶۰، برای ارتش آمریکا ساخته شده است. اریکسون در سال ۱۹۹۲ مالکیت معنوی S-64 را از Sikorsky خریداری کرد.

S-64 و CH-54 اغلب برای آتش نشانی هوایی، ساخت دکل برق، جمع آوری چوب و الوار، ساخت ساختمان و کارهای مربوط نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اریکسون قصد دارد در آینده‌ای نزدیک تیغه روتور اصلی کامپوزیتی را با نام کیت +S-64 به روزرسانی کند. این به روزرسانی درنهایت شامل نرم افزار کنترل پرواز خودکار Matrix و یک نازل آب پیشرفته است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17952

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.