• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
14

تأیید صدور گواهینامه نوع EASA برای هلیکوپترهای Airbus H160

  • کد خبر : 19969
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
تأیید صدور گواهینامه نوع EASA برای هلیکوپترهای Airbus H160

هلیکوپتر دوموتوره H160 شرکت Airbus Helicopters تاییدیه صدور گواهینامه از نوع EASA را دریافت کرد. این شرکت انتظار دارد صدور گواهینامه FAA، قبل از اولین تحویل به مشتری ناشناس خود در ایالات متحده تا اواخر سال جاری میلادی انجام شود. طی یک برنامه آزمایشی ۵ ساله با بیش از ۱۵۰۰ ساعت تست پرواز، ایرباس سه […]

هلیکوپتر دوموتوره H160 شرکت Airbus Helicopters تاییدیه صدور گواهینامه از نوع EASA را دریافت کرد. این شرکت انتظار دارد صدور گواهینامه FAA، قبل از اولین تحویل به مشتری ناشناس خود در ایالات متحده تا اواخر سال جاری میلادی انجام شود.

طی یک برنامه آزمایشی ۵ ساله با بیش از ۱۵۰۰ ساعت تست پرواز، ایرباس سه فروند از نمونه های اولیه هلیکوپترهای H160 را به پرواز درآورد و از دو نسخه استاتیک برای آزمایش دینامیکی و تست سیستم‌ها استفاده کرد. H160 چند منظوره و ۱۲ نفره، دارای پره‌های روتورر اصلی Blue Edge برای کاهش سر و صدا و نیز اویونیک پیشرفته Helionix با ویژگی‌های ایمنی بوده که شامل سیستم کمک خلبان و حفاظت از پاکت پروازی است.

نیروی پیشرانش از یک جفت موتور Safran Arrano 1A حاصل می‌شود که هرکدام ۱۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد. Arrano 1A دارای یک کمپرسور گریزازمرکز دو مرحله‌ای و پره های ورودی متغیر است که باعث کاهش مصرف سوخت در تمام مراحل پرواز و به ویژه در کروز می‌شود. آن‌ها کمک می‌کنند تا حداکثر سرعت کروز H160 به ۱۵۰ نات رسیده و سقف پروازی  ۲۰۰۰۰ پا شود که برد ۴۷۵ ناتیکال مایل را (بدون سوخت رزرو) نتیجه می دهد. شرکت Airbus Helicopters گفت که هزینه‌های تعمیر و نگهداری Arrano نسبت به سایر موتورهای کلاس خود، کمتری است.

Rachel Daeschler، مدیر صدور گواهینامه EASA، هلیکوپتر H160 را با توجه به مصرف سوخت آن و اینکه یکی از کم صداترین بالگردها در کلاس خود است، دوستدار محیط زیست دانست.

H160 همچنین به جای سیستم‌های هیدرولیک سنتی، دارای ارابه فرود و ترمزهای الکتریکی می‌باشد که بخشی از وزن را تریم می کند و قابلیت اطمینان را بهبود می‌بخشد. یک سیستم استفاده و نظارت بر سلامت، پارامترهای اصلی تعمیر و نگهداری را ردیابی می‌کند و چنانچه مجهز به لینک داده مناسبی باشد، می‌تواند آن ها در هنگام پرواز هلیکوپتر، به تکنسین‌های مستقر در زمین منتقل کند.

نوع نظامی H160M، قرار است در سال ۲۰۲۶ به خدمت نیروهای مسلح فرانسه درآید. شرکت غیرنظامی Babcock قصد دارد از H160 در هر دو نقش مسافری/چندمنظوره و EMS استفاده کند. شرکت Airbus Corporate Helicopters (ACH) در حال بازاریابی این هلیکوپتر برای نقش‌های اجرایی و VIP است و سال گذشته، خبر فروش یک ACH160 را به مشتری اروپایی اعلام کرد.

مدیرعامل Airbus Helicopters گفت: “ما مفتخریم که H160 گواهینامه نوع EASA خود را دریافت کرده است. این دستاورد نشان‌دهنده سال‌ها تلاش سخت در طراحی، صنعتی‌سازی و تعیین اکوسیستم پشتیبانی با تامین کنندگان و شرکای ما است. اکنون من مشتاقانه منتظر خدمات H160 و ویژگی‌های خلاقانه اش هستم که در کنار ایجاد رقابت، راحتی و امنیت بیشتری را برای مشتریان در سراسر دنیا به ارمغان می‌آورد.”

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19969

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.