• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

تأخیر در پروژه نوسازی بلوک چهارم جنگنده F-35

  • کد خبر : 19137
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
تأخیر در پروژه نوسازی بلوک چهارم جنگنده F-35

در حال حاضر پروژه نوسازی بلوک چهارم جنگنده F-35 لاکهید مارتین دو سال به تأخیر افتاده که تاکنون ۱٫۵ میلیارد دلار هزینه بیش تر صرف آن شده است. F-35 به عنوان بزرگ‌ترین تلاش تدارکات وزارت دفاع آمریکا، از زمان آغاز فعالیت خود تحت‌تأثیر پیچیدگی‌های زیادی قرار گرفته است. از طرفی ارائه سه نوع F-35 پنهان […]

در حال حاضر پروژه نوسازی بلوک چهارم جنگنده F-35 لاکهید مارتین دو سال به تأخیر افتاده که تاکنون ۱٫۵ میلیارد دلار هزینه بیش تر صرف آن شده است.

F-35 به عنوان بزرگ‌ترین تلاش تدارکات وزارت دفاع آمریکا، از زمان آغاز فعالیت خود تحت‌تأثیر پیچیدگی‌های زیادی قرار گرفته است. از طرفی ارائه سه نوع F-35 پنهان کار که به ترتیب برای عملیات‌های نیروی هوایی ایالات متحده، سپاه دریایی و نیروی دریایی ایالات متحده، بهینه سازی شده به معنی آن است که توسعه و به روزرسانی نرم‌افزاری، یک پروژه مستمر است.

با توجه به این موضوع، لاکهید در سال ۲۰۱۸، در معرفی یک رویکر “چابک” برای به روزرسانی‌های نرم‌افزاری، از روش آرام و بدون شتاب در راه‌اندازی فناوری Silicon Valley استفاده کرده است. به جای ارتقاء کامل بی نقص، به دنبال این است که هر شش ماه، به روز رسانی های کوچکتری را ایحاد کند.

این شرکت برای دستیابی به چنین رویکردی در هوافضا منحصر به فرد نیست، اما این چابکی چندان با ذات پروژه همخوان نیست.

نگران‌کننده‌تر این است که دفتر پاسخگویی دولت ایالات متحده، فقدان شفافیت پیرامون هزینه نهایی فعالیت Block 4 را – که اکنون ۱۲٫۱ میلیارد دلار تخمین زده شده، البته با وجود برخی حذفیات اساسی – مورد تأکید قرار داده است.

در سالهای اخیر با پیشروی تولید، لاکهید ۸۰ میلیون دلار برای پروژه F-35A صرف کرده است، دفتر برنامه‌ریزی ارتش آمریکا نیاز دارد تا هزینه‌های نوسازی این جنگنده را تحت کنترل خود داشته باشد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19137

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.