• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

افزایش بودجه منظومه ماهواره‌های سنجشی توسط Axelspace

  • کد خبر : 13943
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
افزایش بودجه منظومه ماهواره‌های سنجشی توسط Axelspace

شرکت استارت‌آپ ژاپنی، Axelspace، توانست حدود ۲۲٫۸ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران برای تامین بودجه منظومه ماهواره‌های سنجشی دریافت کند. این سرمایه با همکاری موسسه‌های ژاپنی مانند Innovation Network Crops. ،SBI Investment Co. ،Dai-ichi Life Company و University of Tokyo’s Innovation Platform تامین شد. مدیر کل کسب و کار این شرکت در مصاحبه‌ای گفت: این کمک […]

شرکت استارت‌آپ ژاپنی، Axelspace، توانست حدود ۲۲٫۸ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران برای تامین بودجه منظومه ماهواره‌های سنجشی دریافت کند.

افزایش بودجه ماهواره‌های منظومه‌ای با ماموریت سنجش از دور توسط Axelspace

این سرمایه با همکاری موسسه‌های ژاپنی مانند Innovation Network Crops. ،SBI Investment Co. ،Dai-ichi Life Company و University of Tokyo’s Innovation Platform تامین شد. مدیر کل کسب و کار این شرکت در مصاحبه‌ای گفت: این کمک مالی می‌تواند ۶۵ فرصت شغلی برای ادامه ساخت ماهواره‌های منظومه‌ای با نام AxelGlobe ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: تمرکز و تلاش این شرکت، ساخت ماهواره‌های منظومه‌ای است که بتوانند روزانه کل جهان را پوشش دهند. در حال حاضر تعداد ماهواره‌های موردنیاز برای این هدف بطور قطعی مشخص نشده اما بین ۱۰ تا ۲۰ عدد تخمین زده می‌شود. هنگام شروع این پروژه، محاسبات و تحلیل‌های دقیق‌تری ارائه خواهد شد.

طبق برنامه‌ریزی Axelspace، پرتاب اولین ماهواره سری AxelGlobe در ۲۷ دسامبر از پایگاه Vostochny Cosmodrome و توسط پرتابگر Soyuz-2 انجام می‌شود. پرتاب‌های بعدی ماهواره‌های Axelspace در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ انجام خواهد شد.

این ماهواره‌ها مجهز به دوربین‌هایی با طول موج‌های قرمز، آبی، سبز، نزدیک به مادون قرمز (near infra-red) و red-edge هستند. این ماهواره‌ها برای پشتیبانی از محموله سنجشی (دوربین‌هایی با توانایی عکس‌برداری در تمام پنج نوار طیفی)، وزنی حدود ۱۰۰ کیلوگرم خواهند داشت.

استفاده از دوربین‌های با طول موج red-edge، تصاویر با ارزشی از پوشش گیاهی در اختیار این شرکت قرار می‌دهد. Axelspace تنها شرکتی نیست که از تصاویر red-edge استفاده می‌کند؛ ماهواره‌های WorldView-2 و پنج ماهواره RapidEye نیز مجهز به این تکنولوژی هستند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.