• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

بهره‌برداری از هواپیماهای P-8A Poseidon به جای هواپیماهای Orion P-3C در مأموریت‌های گشت‌ دریایی ایالات متحده

  • کد خبر : 19355
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
بهره‌برداری از هواپیماهای P-8A Poseidon به جای هواپیماهای Orion P-3C در مأموریت‌های گشت‌ دریایی ایالات متحده

تمامی گردان های گشتی نیروی دریایی ایالات متحده (USN) از هواپیمای Lockheed P-3C Orion به هواپیمای گشت دریایی Boeing P-8A Poseidon انتقال داده شدند. USN می‌گوید، انتقال این اسکادران از نوامبر ۲۰۱۹ آغاز شد و در چهاردهم ماه می کار انتقال نهایی به پایان رسید. این اسکادران مستقر در پایگاه هوایی نیروی دریایی جزیره Whidbey […]

تمامی گردان های گشتی نیروی دریایی ایالات متحده (USN) از هواپیمای Lockheed P-3C Orion به هواپیمای گشت دریایی Boeing P-8A Poseidon انتقال داده شدند.

USN می‌گوید، انتقال این اسکادران از نوامبر ۲۰۱۹ آغاز شد و در چهاردهم ماه می کار انتقال نهایی به پایان رسید.

این اسکادران مستقر در پایگاه هوایی نیروی دریایی جزیره Whidbey در ایالت واشنگتن، عملیات گشت دریایی را توسط هواپیماهای P-3C در سال ۱۹۶۸ آغاز کرد.

اولین هواپیمای P-8A در سال ۲۰۱۲ به USN تحویل داده شد. این هواپیما که بدنه آن بر مبنای هواپیمای تجاری بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ و بال های آن بر اساس مدل بوئینگ -۹۰۰ طراحی شده، بسیار بزرگ‌تر و کم صداتر از هواپیمای P-3C چهار موتوره است. این هواپیما برمبنای هواپیمای مسافربری تجاری Lockheed L-188 Electra متعلق به عصر ۱۹۵۰ توسعه یافته است.

P-8A می‌تواند ۱۲۶ جهت یاب صوتی را به صورت داخلی، چهار موشک ضد کشتی Boeing AGM-84 Harpoon در زیربال‌های خود و همچنین موشک های هیبریدی سبک وزن Mk 54 و کیت های بقا را را درون محفظه بمب داخلی خود حمل کند. همچنین می‌تواند بالاتر و سریع‌تر از نسل گذشته توربوپروپ پرواز کند: تا ارتفاع ۴۱۰۰۰ فوت و با حداکثر سرعت ۹۰۸ کیلومتر بر ساعت.

این هواپیما بیشتر برای مأموریت‌های گشت‌زنی و شناسایی نیروی دریایی از جمله حملات ضدزیردریایی و ضد کشتی و همچنین مأموریت های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی، و عملیات جستجو و نجات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

P-8A توسط نیروی هوایی سلطنتی استرالیا و نیروی دریایی هند نیز اداره می‌شود و در فرآیند معرفی شدن به خدمات نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا است. این هواپیما همچنین برای نیروی دریایی کره جنوبی، نیروی هوایی سلطنتی نیوزلند و نیروی هوایی سلطنتی نروژ در حال سفارش است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19355

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.