• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

بخش تامین اعتبارات صادرات بریتانیا حامی قرارداد ایرباس با ترکست می‌شود

  • کد خبر : 14701
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱
بخش تامین اعتبارات صادرات بریتانیا حامی قرارداد ایرباس با ترکست می‌شود

بخش تامین اعتبارات صادرات بریتانیا (UKEF) اعلام کرد که از قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری شرکت دفاعی و فضایی ایرباس بریتانیا برای ارائه دو ماهواره مخابراتی به شرکت مخابراتی ترکیه (ترکست)، حمایت می‌کند. ایرباس در نوامبر ۲۰۱۷ برنده مناقصه عقد قرارداد ساخت و ارسال دو ماهواره برای شرکت مخابراتی ترکیه (ترکست) شد. علاوه بر این یک […]

بخش تامین اعتبارات صادرات بریتانیا حامی قرارداد ایرباس با ترکست می‌شود

بخش تامین اعتبارات صادرات بریتانیا (UKEF) اعلام کرد که از قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری شرکت دفاعی و فضایی ایرباس بریتانیا برای ارائه دو ماهواره مخابراتی به شرکت مخابراتی ترکیه (ترکست)، حمایت می‌کند.

ایرباس در نوامبر ۲۰۱۷ برنده مناقصه عقد قرارداد ساخت و ارسال دو ماهواره برای شرکت مخابراتی ترکیه (ترکست) شد. علاوه بر این یک ایستگاه زمینی نیز در این قرارداد ذکر شده است. از این ماهواره‌ها برای اطمینان از ادامه ارائه خدمات تلویزیونی و داده‌های پهنای باند در ترکیه و مناطق وسیع‌تری از خاورمیانه، اروپا و مناطق بزرگتری از آفریقا استفاده می‌شود.

طبق گفته‌های دکتر لیام فاکس، وزیر تجارت بین‌الملل بریتانیا، UKEF پیشنهاد تامین وام ۳۲۵ میلیون دلاری به وزارت خزانه‌داری ترکیه ارائه کرده است. این وام هزینه تجهیزات و تدارکات ماهواره و سیستم‌های ایرباس را تامین می‌کند.

فاکس افزود: «بریتانیا همچنان در زمینه صنعت ارتباطات بین‌المللی در جهان پیشتاز است و این قرارداد نشان‌دهنده تقاضای جهانی برای این قابلیت و تخصص است. حمایت و پشتیبانی UKEF یک دلیل مهم برای شرکت‌هایی است که با بریتانیا داد و ستد می‌کنند و به آن‌ها در پیشبرد کسب و کار بین‌المللی کمک می‌کند. چرا که دولت به دنبال تحقق اهداف استراتژیک صادرات برای افزایش صادرات به ۳۵٪ تولید ناخالص داخلی (GDP) است.»

دو ماهواره مخابراتی Turksat 5A و Turksat 5B در مجموعه‌های بریتانیایی و فرانسوی ایرباس ساخته خواهد شد. با تخمین عمر عملیاتی بالای ۱۵ سال، این ماهواره‌ها بر روی آخرین نسخه افزایش ارتفاع مداری الکترونیکی (EOR) از پلتفرم یورواستار E3000 ایرباس ساخته می‌شود.

کالین پینتر، مدیر اجرایی دفاع و فضای ایرباس گفت: « این قرارداد گام مهمی در ارائه خدمات رسانه‌ای در ترکیه است و ما به اجرای این قرارداد افتخار می‌کنیم. UKEF در زمینه اعتبارات صادراتی به‌عنوان یک مبتکر شناخته می‌شود و پشتیبانی آن بخش مهمی از پیشنهاد ما به ترکست در مورد این معامله مهم است.»

ماهواره رسانه‌ای Turksat 5A با وزن ۳۵۰۰ کیلوگرم، سال بعد به فضا پرتاب خواهد شد. این ماهواره در باند فرکانسی Ku و در طول جغرافیایی ۳۱ درجه شرقی در مدار زمین ثابت (GEO) عملیاتی می‌شود.

ماهواره مخابراتی Turksat 5B وزنی حدود ۴۵۰۰ کیلوگرم دارد. این ماهواره که قرار است در سال ۲۰۲۱ در مدار قرار بگیرد و در باندهای فرکانسی Ku و Ka در طول جغرافیایی ۴۲ درجه شرقی در مدار زمین ثابت (GEO) عملیات خود را انجام می‌دهد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.