• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

برنامه جدید ایلان ماسک برای ساخت هواپیماهای الکتریکی

  • کد خبر : 17379
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
برنامه جدید ایلان ماسک برای ساخت هواپیماهای الکتریکی

پس از خودرو الکتریکی، موشک‌های با قابلیت استفاده مجدد، تونل هایپرلوپ و تراشه‌های مغزی، جای تعجب نخواهد بود اگر ایلان ماسک تصمیم به راه‌اندازی شرکتی جدید برای ساخت هواپیمای الکتریکی را نیز داشته باشد. در حقیقت، او در سپتامبر ۲۰۱۸ در طی مصاحبه‌ای که در پادکست جو روگان انجام داد، ایده خود مطرح کرد. ماسک […]

پس از خودرو الکتریکی، موشک‌های با قابلیت استفاده مجدد، تونل هایپرلوپ و تراشه‌های مغزی، جای تعجب نخواهد بود اگر ایلان ماسک تصمیم به راه‌اندازی شرکتی جدید برای ساخت هواپیمای الکتریکی را نیز داشته باشد. در حقیقت، او در سپتامبر ۲۰۱۸ در طی مصاحبه‌ای که در پادکست جو روگان انجام داد، ایده خود مطرح کرد.

ماسک در نظر دارد هواپیمایش قادر به برخاستن و فرود عمودی باشد و همچنین قابلیت پرواز با سرعت مافوق صوت در ارتفاعات زیاد را نیز داشته باشد.

ماسک در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه کوتاه مدتی برای ساخت این هواپیمای برقی دارد، گفت: خیر، وی توضیح داد: “من فکر می‌کنم تهیه یک هواپیما و برآورده کردن تمام الزامات نظارتی در سراسر جهان بسیار دشوار است.”

وی افزود: “اما اگر یک کارخانه تولید کننده همراه با مهندسین عالی باشد، این امر شدنی است.”

میزبان پادکست به ماسک پیشنهاد کرد که از موفقیت اخیر تسلا در بورس اوراق بهادار، برای تأمین بودجه تحقیق و توسعه جدید هواپیماهای الکتریکی، در صورت لزوم استفاده کند.

ماسک اظهار داشت که ممکن است وقتی پروژه های دیگرش، به خصوص اتومبیل‌های برقی و پنل‌های خورشیدی، به مقیاس مورد نظر خود برسند، او روی ایده هواپیمای الکتریکی بیشتر کار کند.

مسک درباره طراحی جت برقی در طی مصاحبه جوروگان در سال ۲۰۱۸ گفت: “به نظر من هواپیمایی که برای برخاستن و فرود عمودی استفاده می‌شود، برای پرواز با سرعت بالا مناسب نیست. “

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17379

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.