• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

با تعلیق معاملات AH-1Z و T129، پاکستان هلیکوپترهای جنگی چین را بررسی می‌کند

  • کد خبر : 17821
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
با تعلیق معاملات AH-1Z و T129، پاکستان هلیکوپترهای جنگی چین را بررسی می‌کند

بعد از اینکه تحریم های آمریکا جلوی فروش شرکت های رقیب Bell و Turkish Aerospace را گرفت، پاکستان برای جایگزین کردن هلیکوپترهای جنگی خود به چین روی آورد. اسلام آباد در سال ۲۰۱۵ تعداد ۱۲ فروند بالگرد Bell AH-1Z را تحت فرآیند فروش نظامی خارجی ایالات متحده، سفارش داد. سپس در سال ۲۰۱۸، قراردادی را […]

بعد از اینکه تحریم های آمریکا جلوی فروش شرکت های رقیب Bell و Turkish Aerospace را گرفت، پاکستان برای جایگزین کردن هلیکوپترهای جنگی خود به چین روی آورد.

اسلام آباد در سال ۲۰۱۵ تعداد ۱۲ فروند بالگرد Bell AH-1Z را تحت فرآیند فروش نظامی خارجی ایالات متحده، سفارش داد. سپس در سال ۲۰۱۸، قراردادی را برای ۳۰ فروند T129 ساخته شرکت Turkish Aerospace به ارزش ۱٫۵ میلیارد دلار منعقد کرد. اما از زمانی که رئیس جمهور ایالت متحده، دونالد ترامپ، بودجه امنیتی به پاکستان را متوقف کرد، فروش AH-1Z به تعویق افتاد. همچنین تحریم‌های صادرات مربوط به موتورهای LHTEC T800 ساخت آمریکا که توان لازم را برای T129 تأمین می‌کنند، منجر به تعلیق این قرارداد شد.

سرلشکر سید نجیب احمد، فرمانده هوانوردی ارتش، در کنفرانس بین‌المللی هلیکوپترهای نظامی دفاعی IQ گفت: “این بن بست و نیاز مبرم برای بازنشسته کردن ناوگان ۴۶ تایی از بالگردهای Bell AH1F، اکنون اسلام آباد را تحت فشار قرار می‌دهد تا گزینه‌های دیگری را به عنوان جایگزین در نظر بگیرد”.

او می گوید: “در صورتی که دو گزینه اول عملی نشود، ما به گزینه‌های دیگر نگاه می‌کنیم. یکی از آن‌ها در چین است که به صورت یک هلیگوپتر جنگی به نام Z-10ME ساخته شده است. در صورتی که دو گزینه اول عملی نشود، گزینه سوم در نظر گرفته خواهد شد.”

پاکستان، پیشتر، نسخه قبلی CAIC Z-10 را ارزیابی کرده بود، اما احمد می‌گوید که در آخرین نسخه، اسلحه‌ها و سیستم‌ها بهبود یافته است.

احمد اعلام داشته است که دیگر به معامله AH-1Z امیدی ندارد و اگرچه شرکت Turkish Aerospace در حال توسعه موتور جایگزین بومی برای T129 است، اما او اطمینان ندارد که این محصول به موقع آماده شود. احمد می‌گوید که در واقع، آخرین مهلت پاکستان برای تصمیم نهایی تا ژانویه امسال بوده است.

این فوریت‌های نسبی به دلیل آن است که قابلیت‌های هند در حال افزایش است، زیرا دهلی‌نو ناوگان Boeing AH-64E Apache خود را گسترش می‌دهد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17821

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.