• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
8

بالن مخابراتی مرز مهران – ارزیابی در شرایط بحران

  • کد خبر : 13546
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱
بالن مخابراتی مرز مهران – ارزیابی در شرایط بحران

دکتر حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: بالن مخابراتی مرز مهران پژوهشگاه فضایی ایران می‌تواند به‌صورت ویژه در خدمت مدیریت بحران کشور قرار گیرد. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، دکتر صمیمی در جریان مانور مدیریت ارتباطات بی‌سیم مراکز امنیتی، بهداری و هلال احمر از طریق بالن مخابراتی واقع در نقطه صفر مرزی […]

دکتر حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: بالن مخابراتی مرز مهران پژوهشگاه فضایی ایران می‌تواند به‌صورت ویژه در خدمت مدیریت بحران کشور قرار گیرد.

بالن مخابراتی مرز مهران - ارزیابی در شرایط بحران

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، دکتر صمیمی در جریان مانور مدیریت ارتباطات بی‌سیم مراکز امنیتی، بهداری و هلال احمر از طریق بالن مخابراتی واقع در نقطه صفر مرزی در مهران، اظهار داشت: موفق بودن این عملیات در برقراری ارتباطات بیسیم، نشانگر اهمیت استفاده مراکز حیاتی مدیریت بحران کشور، از خدمات بالن مخابراتی است.

بنا به این گزارش، در این مانور که با محوریت بالن مخابراتی و با پیش فرض وقوع یک بحران برای زیرساخت‌های منطقه فرضی صورت گرفت، کاربران ویژه قادر شدند از ظرفیت خدمات‌رسانی بالن مخابراتی پژوهشگاه فضایی ایران در ارتباطات بیسیم تا شعاع بسیار زیاد استفاده نمایند.

هدف از این عملیات،، بررسی قابلیت استفاده از بالن مخابراتی به عنوان یک پلاتفرم نصب سیستم‌های رادیویی و بیسیم برای ارتباطات نیروهای امداد در شرایط بحرانی در مناطق جغرافیایی مختلف کشور بود که با حضور برخی از مسئولان استان ایلام در مهران با موفقیت به انجام رسید.

در این عملیات که با حضور رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان ایلام، نماینده یگان ویژه ناجا و رئیس اداره هلال احمر و عضو کمیته بحران مهران صورت گرفت، از طریق رپیتر نصب شده در بالن مخابراتی واقع در مرز مهران، با اداره کل راهداری استان در شهر ایلام ارتباط بیسیمی دو طرفه برقرار شد.

در پایان اجرای این عملیات، قابلیت نصب و تست رپیتر بیسیم در بالن مخابراتی پژوهشگاه فضایی ایران و خدمات‌دهی این بالن در شرایط بحران از سوی حاضران تایید شد.

شایان ذکر است، مرز مهران در دشت واقع شده که از سطح دریا حدود ۱۵۰ متر ارتفاع دارد و شهر ایلام در منطقه کوهستانی است و ۱۶۰۰ متر ارتفاع دارد. بالن مخابراتی در ارتفاع ۲۵۰ متری از سطح دریا قرار داشته و فاصله هوایی بین این مناطق ۸۵ کیلومتر است.

 

منبع: پژوهشگاه فضایی ایران

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13546

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.