• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

بالن‌های اینترنتی در مرزهای مهران و خسروی – پوشش ۱۰ برابری مرز در اربعین امسال

  • کد خبر : 13429
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
بالن‌های اینترنتی در مرزهای مهران و خسروی – پوشش ۱۰ برابری مرز در اربعین امسال

رییس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به عملکرد موفق بالن‌های اینترنتی در اربعین سال گذشته، از استقرار این بالن‌ها در مرزهای مهران و خسروی در اربعین امسال خبر داد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه سامانه بالن مخابراتی بام […]

رییس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به عملکرد موفق بالن‌های اینترنتی در اربعین سال گذشته، از استقرار این بالن‌ها در مرزهای مهران و خسروی در اربعین امسال خبر داد.

بالن‌های اینترنتی در مرزهای مهران و خسروی - پوشش ۱۰ برابری مرز در اربعین امسال

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه سامانه بالن مخابراتی بام ۲ برای ارائه خدمات اینترنتی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران مستقر می شود، گفت: پس از بهره‌برداری موفقیت آمیز از سامانه بالن بام ۱، در مراسم اربعین سال گذشته و متعاقب آن در کمک‌رسانی به مردم آسیب دیده در زلزله غرب کشور، طراحی و ساخت سامانه سکوی هوایی ارتقاء یافته، با عنوان بام ۲، در پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران آغاز شد که اکنون آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: همچنین سامانه بهبود یافته بالن بام ۱ نیز در مرز خسروی مستقر می‌شود و خدمات اینترنتی به زائران در مراسم اربعین حسینی ارائه می‌دهد.
صمیمی با اشاره به ارتقای این سامانه نسبت به سال قبل تصریح کرد: محموله در نظر گرفته شده برای سامانه بام ۲ از فناوری ۴G-LTE برای ارتباط با کاربران استفاده می شود. بنابراین، ضمن افزایش چشمگیر در محدوده پوشش، از حدود ۱ کیلومتر به ۱۰ کیلومتر، تعداد کاربران و نرخ داده قابل انتقال نیز چند برابر شده است.

 

منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.