• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
7

ایستگاه مداری ماه – اعلام آمادگی ژاپن برای همکاری با ناسا

  • کد خبر : 13857
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
ایستگاه مداری ماه – اعلام آمادگی ژاپن برای همکاری با ناسا

روزنامه “سانکی شیمبون” گزارش داد، دولت ژاپن آماده است تا در برنامه بین‌المللی برای ایجاد ایستگاه مداری ماه با آمریکا همکاری کند. این روزنامه گزارش داد این تصمیم توسط کمیته اکتشافات فضایی دولت ژاپن گرفته شده است. توکیو علاوه بر مشارکت در برنامه ایستگاه مداری ماه ، آماده بکارگیری وسیله‌ای است که بتواند برای حمل […]

روزنامه “سانکی شیمبون” گزارش داد، دولت ژاپن آماده است تا در برنامه بین‌المللی برای ایجاد ایستگاه مداری ماه با آمریکا همکاری کند. این روزنامه گزارش داد این تصمیم توسط کمیته اکتشافات فضایی دولت ژاپن گرفته شده است.

ایستگاه مداری ماه - اعلام آمادگی ژاپن برای همکاری با ناسا

توکیو علاوه بر مشارکت در برنامه ایستگاه مداری ماه ، آماده بکارگیری وسیله‌ای است که بتواند برای حمل انسان و بار به سطح قمر زمین از آن بهره گرفت و دولت ژاپن در نظر دارد طی سال های دهه ۲۰۲۰ در زمینه فعالیت‌های سرنشین‌دار در سطح ماه با آمریکا همراه و شریک شود .

البته ظاهرا توکیو نمی‌خواهد میزان بودجه تخصیص یافته خود را برای طرح‌های فضایی افزایش دهد. این کشور در حال حاضر حدود ۴۰ میلیارد ین(حدود ۳۵۲ میلیون دلار) برای استفاده از ایستگاه فضایی بین‌المللی صرف می‌کند. به گفته این روزنامه، هزینه برنامه تحقیقات در ماه، آنطور که توسط کمیته دولتی پیش‌بینی شده، نباید از نظر کیفی از این میزان تجاوز کند.

گرچه نخستین شهروند ژاپن در سال ۱۹۹۰ به عنوان یک گردشگر با ناو سایوز به مجتمع مداری میر سفر کرد اما از سال ۱۹۹۲ و در چارچوب یک همکاری مستمر تاکنون ۱۱ تبعه این کشور به عنوان متخصص و فضانوردان حرفه‌ای یا با کیهان پیماهای آمریکایی شاتل و یا به عنوان یکی از شرکای اصلی آمریکا در برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی با سفینه‌های سایوز به مدار زمین سفر کرده‌اند.

آزمایشگاه فضایی “کیبو” که توسط سازمان پژوهش‌های هوافضای ژاپن طراحی و ساخته شد و در سال ۲۰۰۸ به فضا پرتاب و به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل گردید، یکی از بزرگترین قطعات طراحی شده برای ایستگاه فضایی بین‌المللی بشمار می‌رود.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.