• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6

ایستگاه فضایی بین‌المللی – چالش نداشتن فضانورد

  • کد خبر : 13457
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۹:۳۷
ایستگاه فضایی بین‌المللی – چالش نداشتن فضانورد

با مشکل فنی که هفته گذشته در پرتاب فضاپیمای سایوز به‌وجود آمد امکان دارد تا حدود ۳‌ماه دیگر ایستگاه فضایی بین‌المللی بدون فضانورد باقی بماند. به‌دنبال این مشکل، عملا اعزام فضانوردهای جدید و هر نوع ماموریت دیگر به سوی ایستگاه فضایی به حال تعلیق درآمده است. به گزارش اسپیس، دوره ماموریت ۳ فضانوردی که اکنون […]

با مشکل فنی که هفته گذشته در پرتاب فضاپیمای سایوز به‌وجود آمد امکان دارد تا حدود ۳‌ماه دیگر ایستگاه فضایی بین‌المللی بدون فضانورد باقی بماند. به‌دنبال این مشکل، عملا اعزام فضانوردهای جدید و هر نوع ماموریت دیگر به سوی ایستگاه فضایی به حال تعلیق درآمده است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی - چالش نداشتن فضانورد

به گزارش اسپیس، دوره ماموریت ۳ فضانوردی که اکنون در ایستگاه فضایی هستند در ‌ماه دسامبر به پایان می‌رسد. یک کپسول سایوز متصل به ایستگاه فضایی برای بازگشت این فضانوردها وجود دارد اما خالی‌ماندن ایستگاه فضایی خطرات خاص خودش را دارد. بدون حضور فضانوردها درصورت بروز مشکل جدی ایستگاه فضایی با خطر روبه‌رو می‌شود. همچنین تمامی فعالیت‌ها و تحقیقات در این ایستگاه معلق خواهد شد.

فضانوردهای حاضر در این ایستگاه آموزش دیده‌اند که بیشتر از دوره ماموریت خود هم در فضا باقی بمانند اما کپسولی که مسئول بازگرداندن آنها است مجهز به باتری می‌باشد که عمرش ۲۱۰روز است. بنابراین آخرین مهلت بازگشت به زمین ژانویه ۲۰۱۹ خواهد بود.

ایستگاه فضایی بین‌المللی با مشارکت بیش از ۱۵کشور ساخته شده است. این ایستگاه فضایی در مدار نزدیک زمین و در ارتفاع ۳۳۰ تا ۴۳۵ کیلومتری از سطح زمین در حرکت است. سرعت آن در مدار برابر ۲۷٬۷۰۰ کیلومتر بر ساعت است، که به این ترتیب روزی بیش از ۱۵ بار به دور سیاره زمین گردش می‌کند.

 

منبع: پژوهشگاه فضایی ایران

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.