• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
9

ایرشیپ روسی در خدمت ماموریت‌های فضایی

  • کد خبر : 17125
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
ایرشیپ روسی در خدمت ماموریت‌های فضایی

اگرچه استفاده از کشتی هوایی تا اواسط قرن بیستم کاهش یافت، اما این فناوری بی‌نظیر حمل و نقل هوایی، در سال‌های اخیر به لطف تجدید علاقه در کشورهای مختلف از جمله روسیه، مجددا گسترش پیدا کرد. مرکز آموزش فضانوردی یوری گاگارین ایجاد ده فروند ایرشیپ مدرن را برای شرکت در عملیات جستجو و نجات در […]

اگرچه استفاده از کشتی هوایی تا اواسط قرن بیستم کاهش یافت، اما این فناوری بی‌نظیر حمل و نقل هوایی، در سال‌های اخیر به لطف تجدید علاقه در کشورهای مختلف از جمله روسیه، مجددا گسترش پیدا کرد.

مرکز آموزش فضانوردی یوری گاگارین ایجاد ده فروند ایرشیپ مدرن را برای شرکت در عملیات جستجو و نجات در مواقع اضطراری پیشنهاد داده است. این پیشنهاد که در وب سایت این مرکز منتشر شده است، می‌گوید: این هواپیما شامل بخشی برای حمل کپسول فرود Oryol (فضاپیمای سرنشین‌دار نسل بعدی روسیه که هم‌اکنون توسط شرکت انرژی و Energiya Rocket و شرکت فضایی روسیه در دست تولید است) نیر می‌باشد.

در این پیشنهاد تخمین زده می‌شود که توسعه و تولید اولین کشتی هوایی ۲٫۸ میلیارد روبل (حدود ۴۵ میلیون دلار) هزینه دارد و تکمیل آن حدودا سه و نیم تا چهار سال طول می‌کشد.

تابستان گذشته، ایگور ورخوفسکی، مقام ارشد شرکت Energiya، هشدار داد که خدمه برنامه Oryol در صورت پرتاب ناکام از Vostochny Cosmodrome به دلیل عدم توانایی کافی در زمینه جستجو و نجات در شرق روسیه، با خطر مرگ روبرو می‌شوند. Roscosmos قول داد که راه‌حلی برای این مشکل پیدا کند.

پیشنهاد ایجاد کلاس جدیدی از کشتی‌های هوایی چیز جدیدی نیست. مهندسان روسی و خارجی بیش از یک دهه است که در زمینه طراحی انواع ایرشیپ‌ها کار می‌کنند، یک فروند ایرشیپ Atlant-30، با ظرفیت بار ۱۶ تن و با پتانسیل قوی برای استفاده ارتش روسیه در قطب شمال، طراحی می‌شود.

مهندسان همچنین توانسته‌اند یک سیستم هوایی بدون سرنشین با بار کمتر از ۳۰۰ کیلوگرم که قادر به ارائه ارتباطات رادیویی با برد طولانی، نظارت و شناسایی است را توسعه دهند.

در سال‌های گذشته، توسعه فضاپیمایی با قابلیت استفاده مجدد ایک مؤلفه مهم در برنامه‌ فضایی روسیه برای ارسال فضانوردان به ماه و مریخ به شمار می‌آید. پیش بینی می‌شود این پروژه از سال ۲۰۲۵ آزمایش پروازهای سرنشین‌دار را به ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز کند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17125

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.