• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
9

اولین پرواز میتسوبیشی M90 با پیکربندی نهایی

  • کد خبر : 18303
  • ۰۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
اولین پرواز میتسوبیشی M90 با پیکربندی نهایی

هواپیمایی Mitsubishi اعلام کرد که اولین SpaceJet M90، با پیکربندی نهایی قابل تأیید آن، برای اولین بار به پرواز درآمد. این هواپیما توسط خلبان تست پرواز، Hiroyoshi Takase به پرواز درآمد و در ساعت ۱۴:۵۳ به وقت ژاپن از فرودگاه Nagoya در ژاپن برخاست و تست‌های عملکرد اولیه را در شرایط عملیاتی عادی در اقیانوس آرام […]

هواپیمایی Mitsubishi اعلام کرد که اولین SpaceJet M90، با پیکربندی نهایی قابل تأیید آن، برای اولین بار به پرواز درآمد. این هواپیما توسط خلبان تست پرواز، Hiroyoshi Takase به پرواز درآمد و در ساعت ۱۴:۵۳ به وقت ژاپن از فرودگاه Nagoya در ژاپن برخاست و تست‌های عملکرد اولیه را در شرایط عملیاتی عادی در اقیانوس آرام انجام داد. هواپیما حدود دو ساعت بعد به Nagoya بازگشت و در ساعت ۱۶:۴۰ به وقت ژاپن فرود آمد.

تکمیل اولین پرواز FTV10 نشانه آغاز صدور گواهینامه برای M90 است.

Alex Bellamy، مدیر توسعه هواپیماهای میتسوبیشی گفت: “این اتفاق بسیار دلگرم‌کننده است، زیرا نشانگر صدور گواهینامه پرواز برای اولین SpaceJet M90 است.” وی گفت: “همه ما به این دستاورد اخیر افتخار می‌کنیم زیرا نشان‌دهنده تلاش سخت تیم متخصص، تحول سازمانی و تغییرات مهندسی از سال ۲۰۱۶ است، ما مشتاقانه منتظر ادامه پیشرفت خود در جهت صدور گواهینامه تجاری M90 هستیم.”

هواپیمایی میتسوبیشی قصد دارد آزمایش های پرواز بر روی FTV10 را در Nagoya طی “هفته های آینده” ادامه دهد تا برای پرواز به مرکز تست پرواز Moses Lake در ایالت واشنگتن آماده شود و برای صدور گواهینامه type تست پرواز به ناوگان تست Mitsubishi SpaceJet M90 بپیوندد.

در ۶ فوریه، Mitsubishi Heavy Industries برنامه M90 را مجدداً به تأخیر انداخت و اذعان نمود که صدور گواهینامه هواپیمای باریک پیکر جدید را که قبلاً برنامه‌ریزی شده‌بود،  تکمیل نکرده است. این شرکت ششمین تأخیر مهم این برنامه را پس از یک جلسه توجیهی مالی سه ماهه اعلام کرد. سخنگوی شرکت به AIN گفت که تصمیم به تعویق انداختن صدور گواهی‌نامه پس از اعمال چندین تغییر طراحی دیگر بر روی هواپیمای ۸۸ نفره انجام شد.

در ژانویه سال ۲۰۱۷، میتسوبیشی اولین تحویل هواپیما را به تعویق انداخت، سپس MRJ90 را از اواسط سال ۲۰۱۸ تا اواسط سال ۲۰۲۰ به دلیل اصلاح و پیکربندی سیستم‌های الکتریکی و به منظور برآورده کردن آخرین الزامات گواهینامه برگزید. این هواپیمای مسافربری در سال ۲۰۰۸ آغاز به کار کرده است.

در ژوئن سال ۲۰۱۹، میتسوبیشی، MRJ70 با ۷۶ صندلی را با عنوان M100 و MRJ90 با ۸۸ صندلی را با عنوان M90 مجدداً نامگذاری کرد و در عین حال از نام برند SpaceJet استفاده می‌کند. مدل M100 به منظور انطباق با توافقنامه‌ای با ایرلاینهایایالات متحده، آستانه حداکثر وزن ۸۶۰۰۰ پوند را رعایت می کند. شرکت All Nippon Airways ژاپن همچنان مشتری راه‌اندازی این برنامه است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18303

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.