• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
9

اولین پرواز موشک آلفا ساخته Firefly Aerospace در ماه آوریل

  • کد خبر : 16881
  • ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
اولین پرواز موشک آلفا ساخته Firefly Aerospace در ماه آوریل

شرکت Firefly Aerospace به دلیل مشغله های بسیار در سال ۲۰۲۰، اولین پرتاب موشک Alpha را تا ماه آوریل به تعویق انداخته است. این موشک جدید ۲۲۰۰ پوند (۱۰۰۰ کیلوگرم) وزن دارد و طول آن ۹۵ فوت (۲۹ متر) است. نمایندگان Firefly گفتند که برای صرفه جویی در وزن، در موشک آلفا از مواد کامپوزیتی […]

شرکت Firefly Aerospace به دلیل مشغله های بسیار در سال ۲۰۲۰، اولین پرتاب موشک Alpha را تا ماه آوریل به تعویق انداخته است. این موشک جدید ۲۲۰۰ پوند (۱۰۰۰ کیلوگرم) وزن دارد و طول آن ۹۵ فوت (۲۹ متر) است.

نمایندگان Firefly گفتند که برای صرفه جویی در وزن، در موشک آلفا از مواد کامپوزیتی به جای آلومینیوم استفاده می شود. این موشک دارای ۴ موتور Reaver بوده و این موتورها ساده تر از موتورهای سنتی هستند و به جای دو عدد محفظه احتراق معمولی از یک عدد استفاده می کنند. در واقع، آلفا اولین موشک مداری تا به امروز است که با این فناوری پرواز می کند.

مدیر عامل شرکت Firefly، تام مارکوسیک، در مصاحبه اخیر به Space.com گفت: “بطور خاص، فهمیدن سیستم اویونیک موشک دو مرحله ای “باعث ناراحتی شدید ما شد”. وی توضیح داد که این شرکت در ابتدا امیدوار بود که سیستم خاتمه پرواز آلفا را کاملاً خودکار کند.

تیم Firefly در حال انجام آزمایشاتی به منظور دریافت صلاحیت مرحله اول موشک آلفا است. بدین ترتیب تمام اجزای سازنده موشک بر روی یک پایه قرار داده و شرایط لازم را برای آزمایش آتش سوزی آلفا به وجود می آورد. اگر آزمایش موفق بوده و طبق برنامه پیش رود، اولین موشک آلفا باید برای حمل به محل پرتاب در پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ کالیفرنیا، آماده شود. اگر مشکلاتی در شرایط صلاحیت یافت شود، زمان بیشتری برای انجام اصلاحات مورد نیاز خواهد بود.

اولین پرواز آلفا شامل بارهای تجاری از شرکت های Benchmark Space Systems ،AstroGrams و یک ماهواره بوده که توسط مشتری دیگری که هویت آن مشخص نشده است، ارائه می‌شود. Firefly همچنین بخشی از اولین فضای موشکی خود را به برنامه اختصاصی تحقیقات و آموزش شتاب دهنده مأموریت (DREAM) اختصاص خواهد داد که هدف آن دادن فرصت به دانشجویان و شرکت‌های کوچک برای انتقال محموله به فضا است.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16881

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.