• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
10

اولین پرواز هواپیمای جدید بوئینگ ۷۷۷ X

  • کد خبر : 17129
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
اولین پرواز هواپیمای جدید بوئینگ ۷۷۷ X

بوئینگ پرواز آزمایشی هواپیماهای تجاری جدید خود را  بنام ۷۷۷ X  با موفقیت انجام داد. تولیدکننده هواپیماهای آمریکایی بوئینگ در ابتدا قصد داشت ۷۷۷ X را در ۲۳ ژانویه آزمایش کند. اما به دلیل شرایط نامساعد جوی، پرواز آزمایشی به مدت ۱ روز به تعویق افتاد. اما روز ۲۴ ژانویه نیز باز هم بدلیل شرایط […]

بوئینگ پرواز آزمایشی هواپیماهای تجاری جدید خود را  بنام ۷۷۷ X  با موفقیت انجام داد.

تولیدکننده هواپیماهای آمریکایی بوئینگ در ابتدا قصد داشت ۷۷۷ X را در ۲۳ ژانویه آزمایش کند. اما به دلیل شرایط نامساعد جوی، پرواز آزمایشی به مدت ۱ روز به تعویق افتاد. اما روز ۲۴ ژانویه نیز باز هم بدلیل شرایط آب و هوایی این پرواز کنسل شد.

سرانجام در ۲۵ ژانویه، شرایط مطلوب شد. پرواز آزمایشی هواپیما با موفقیت انجام شد. این هواپیما چند ساعت پس از عزیمت در مرکز دیگر بوئینگ در سیاتل فرود آمد.

Boeing 777X دارای دو مدل متفاوت ۸-۷۷۷ و ۹-۷۷۷ است که مدل اول امکان حمل ۳۰۰ الی ۳۷۵ مسافر را دارد و مدل دوم قادر به افزایش این عدد به ۴۰۰ الی ۴۲۵ نفر خواهد بود. هواپیماهای جدید بوئینگ، ۱۲ درصد سوخت کمتری را نسبت به مدل‌های مشابه مصرف می‌کنند. علاوه بر این، هزینه عملیاتی آنها ۱۰ درصد کمتر از سایر هواپیماها خواهد بود.

براساس بیانیه بوئینگ، اکنون رقم فروش ۷۷۷X به ۴۴۲ میلیون دلار رسیده است. این شرکت در حال آماده‌سازی خود برای ورود به رقابت شدید با هواپیمای جدید ایرباس A350 – 1000 است که می تواند ۳۶۰ مسافر را حمل کند.

یکی از مواردی که Boeing 777X را خاص می‌کند موتور این هواپیما است. در این هواپیما از دو موتور جنرال الکتریک GE9X استفاده می‌شود. این موتور که بوئینگ شروع به استفاده از آن را کرده قبلاً روی مدل بوئینگ ۷۴۷ آزمایش شده است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17129

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.