• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6

اولین پرتاب OneWeb تا پایان سال ۲۰۱۸

  • کد خبر : 13611
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
اولین پرتاب OneWeb تا پایان سال ۲۰۱۸

اولین پرتاب OneWeb که شامل ۱۰ ماهواره است برای ماه می ۲۰۱۸ و توسط پرتابگر Arianespace Soyuz برنامه‌ریزی شده بود که در نهایت بدلیل انجام تست‌های بیشتر و ترکیب بهینه قطعات در طراحی نهایی ماهواره به اواخر سال ۲۰۱۸ موکول شد. شرکت استارت‌آپی OneWeb اولین پرتاب خود – ماهواره‌های منظومه‌ای مگا – را به سه […]

اولین پرتاب OneWeb که شامل ۱۰ ماهواره است برای ماه می ۲۰۱۸ و توسط پرتابگر Arianespace Soyuz برنامه‌ریزی شده بود که در نهایت بدلیل انجام تست‌های بیشتر و ترکیب بهینه قطعات در طراحی نهایی ماهواره به اواخر سال ۲۰۱۸ موکول شد.

اولین پرتاب OneWeb تا پایان سال 2018

شرکت استارت‌آپی OneWeb اولین پرتاب خود – ماهواره‌های منظومه‌ای مگا – را به سه ماهه چهارم سال جاری منتقل کرده است. طبق گفته گرگ وایلر موسس OneWeb، این شرکت تصمیم گرفته قبل از اولین پرتاب خود تست‌های زمینی بیشتری انجام دهد. OneWeb نخستین ماهواره منظومه‌ای خود را با همکاری مشترک ایرباس می‌سازد و تاخیر بوجود آمده در پرتاب بدلیل بازبینی طراحی و قطعات در دسترس بود.

OneWeb با حمایت Coca-Cola، Intelsat، SoftBank و دیگر سرمایه‌گذاران قصد دارد یک ماهواره مخابراتی کوچک بسازد که بتواند اینترنت را برای تمامی افراد کره زمین تا سال ۲۰۲۷ فراهم کند. این شرکت در ماه مارس از کمیسیون ارتباطات ایالات متحده خواست تا مجوز خود را از ۷۲۰ ماهواره به ۱۹۸۰ ماهواره با باند Ku افزایش دهد. این شرکت هنوز انتظار دارد که سرویس ماهواره‌ای خود را از سال ۲۰۱۹ با چند صد ماهواره آغاز کند.

Arianespace ماهواره‌های منظومه‌ای OneWeb را توسط Soyuz و نسل بعدی Ariane 6 پرتاب می‌کند. در ژانویه مدیر عامل Arianespace، استیفان اسرائیل، درباره تعداد پرتاب‌های OneWeb با Soyuz در امسال گفت: “حداقل OneWeb یک پرتاب و شاید بیشتر در سال جاری خواهد داشت.”

طبق گفته وایلر، اولین پرتاب شامل ۱۰ ماهواره است و پرتابگر بجای مدار ۵۰۰ کیلومتری مستقیم به مدار ۱۲۰۰ کیلومتری خواهد رفت. تزریق مستقیم و نزدیک زمان افزایش مداری را چند ماه کاهش می‌دهد و این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی پیشرانش داخلی ماهواره دارد. طبق برآوردهای وایلر، فاصله بین دو پرتاب، دو ماه خواهد بود و پرتاب‌های Soyuz هر ۲۱ روز انجام می‌شود. پس از اولین پرتاب، هر Soyuz 36 ماهواره و برخی اوقات ۳۴ ماهواره پرتاب می‌کند.

همچنین OneWeb قراردادی با Virgin Orbit برای ۳۹ ماموریت LauncherOne و تفاهم‌نامه‌ای با Blue Origin برای راه‌اندازی پنج New Glenn امضا کرد. این قراردادها مکمل همکاری OneWeb با Arianespace است. با این حال هیچ کدام از این پرتاب‌ها تاکنون انجام نشده است. پیش از OneWeb، وایلر شبکه O3b را تاسیس کرد که از زمان خدمات‌دهی ناوگان اپراتوری SES واقع در لوکزامبورگ، از طریق ماهواره‌های منظومه‎ای در مدار لئو خدماتی را فراهم می‌کرد. طبق گفته وایلر، هر ماهواره OneWeb از نظر عملکردی نه برابر موثرتر از ماهواره‌های O3b است. وی افزود، نسل بعدی این ماهواره‌ها حداقل ۱۵ برابر بهبود عملکردی خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.