• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

اولین موشک هیبریدی نروژی از نروژ پرتاب شد

  • کد خبر : 13413
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
اولین موشک هیبریدی نروژی از نروژ پرتاب شد

اولین موشک هیبریدی نروژی از نروژ پرتاب شد. این موشک که Nucleus نام دارد، هسته سیستم‌های جدید پرتاب برای ماهواره‌های کوچک می‌باشد. در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۸، نروژ موشک هیبریدی جدیدی از مرکز فضایی Andøya پرتاب کرد. موشک Nucleus با ۹ متر طول و ۸۰۰ کیلوگرم در کمتر از ۳ دقیقه می‌تواند به ارتفاع ۱۰۷۴ کیلومتری […]

اولین موشک هیبریدی نروژی از نروژ پرتاب شد. این موشک که Nucleus نام دارد، هسته سیستم‌های جدید پرتاب برای ماهواره‌های کوچک می‌باشد.

اولین موشک هیبریدی نروژی از نروژ پرتاب شد

در ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۸، نروژ موشک هیبریدی جدیدی از مرکز فضایی Andøya پرتاب کرد. موشک Nucleus با ۹ متر طول و ۸۰۰ کیلوگرم در کمتر از ۳ دقیقه می‌تواند به ارتفاع ۱۰۷۴ کیلومتری برسد. Nucleus اولین موشک صوتی است که بطور کامل در نروژ توسعه و ساخته شده است. پس از پرواز زیر مداری، Nucleus در اقیانوس آتلانتیک و در فاصله ۱۸۰ کیلومتری از ساحل شمالی نروژ سقوط کرد.

در این پرتاب، Nucleus تجهیزات الکترونیکی برای فرستادن داده‌های پروازی بمنظور تحلیل بیشتر و همچنین ۶ محموله آزمایشی کوچک که در ارتفاع موردنظر رها شدند با خود حمل می‌کرد. این موشک توسط شرکت نروژی Nammo با مشارکت و همکاری مرکز فضایی نروژ و سازمان فضایی اروپا (ESA) در راستای برنامه مقدماتی نسل آینده پرتابگرها توسعه و ساخته شده است.

ماده اکسیدکننده موشک هیبریدی یک هیدوژن پراکسید مایع بسیار غلیظ است که با سوخت جامدی مخلوط شده است. این مواد شیمیایی غیرسمی و غیر انفجاری هستند و تا زمان احتراق در داخل موشک بصورت جداگانه نگهداری می‌شوند. این عمل باعث کاهش هزینه‌های مربوط به خدمات پرتاب می‌شود. فرآورده‌های فرعی احتراق Nucleus معمولا آب و کربن دی‌اکسید است. بنابراین، این موشک نروژی سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد.

طبق گفته‌های وربرن، معاونت توسعه و کسب و کار فضایی در Nammo، این پروژه بدون پشتیبانی مرکز فضایی نروژ و سازمان فضایی اروپا اجرایی نمی‌شد. تکنولوژی توسعه‌یافته در این پروژه، قبلا نیز در سیستم‌های کنترل وضعیت Nammo که در پرتابگرهای اروپایی بکار گرفته شده، مورد استفاده قرار گرفته است. هوومورک، معاون مرکز فضایی نروژ نیز گفته است: “مرکز فضایی نروژ از ابتدای برنامه توسعه Nucleus در این پروژه مشارکت داشته است. زیرا نروژ و اروپا بطور واضح نیازمند تکنولوژی مورد استفاده در این پروژه هستند.”

اولین موشک هیبریدی نروژی از نروژ پرتاب شد

گام بعدی، ساخت یک موتور بزرگتر برای افزایش تراست، افزایش زمان سوزش و کاهش وزن و هزینه است. این برنامه توسعه‌ای نیز توسط مرکز فضایی نروژ و سازمان فضایی اروپا (ESA) پشتیبانی می‌شود. Nucleus هسته اصلی یک سیستم پرتاب هیبریدی برای پرتاب ماهواره‌های کوچک است که در حال حاضر بازار بزرگ و رو به رشدی در سراسر جهان دارد. مرکز فضایی Andøya نیز در آینده‌ای نزدیک بعنوان سایت پرتاب اختصاصی اروپا برای ماهواره‌های کوچک و سایر محموله‌های کوچک تبدیل خواهد شد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.