• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
10

انهدام پهپاد پاکستانی توسط نیروهای امنیت مرزی هند

  • کد خبر : 19782
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
انهدام پهپاد پاکستانی توسط نیروهای امنیت مرزی هند

به گفته مسئولان، نیروهای امنیتی مرزی (BSF) هند یک پهپاد پاکستانی را در امتداد مرز بین‌المللی در منطقه Kathua در جامو و کشمیر منهدم کردند. گروه گشتزنی BSF، این پهپاد را در ناحیه Rathua از بخش Hiranagar در Kathua، جامو و کشمیر یافتند و آن را سرنگون کردند. این پهپاد در یک میدان سقوط کرد. […]

به گفته مسئولان، نیروهای امنیتی مرزی (BSF) هند یک پهپاد پاکستانی را در امتداد مرز بین‌المللی در منطقه Kathua در جامو و کشمیر منهدم کردند. گروه گشتزنی BSF، این پهپاد را در ناحیه Rathua از بخش Hiranagar در Kathua، جامو و کشمیر یافتند و آن را سرنگون کردند. این پهپاد در یک میدان سقوط کرد.

یک افسر پلیس در اتاق کنترل پلیس Kathua گفت: “این پهپاد پاکستانی در حالی که در ساعت ۵:۱۰ صبح در حال پرواز در خاک هند و منطقه Rathua در بخش Hiranagar بود، توسط گشت BSF منهدم شد.”

بازرس کل، NS Jamwal گفت: “در میان اجزای پهپاد منهدم شده، اسلحه نیمه اتوماتیک M-4 آمریکایی، ۶۰ فشنگ، ۲ خشاب و ۷ نارنجک M67 کشف شد. این یک پیشرفت بزرگ است، زیرا پاکستانی‌ها شیوه عمل مشابهی را برای آنچه در Punjab انجام داده‌اند، اتخاذ کرده‌اند.”

این پهپاد ۶ کوپتری (۶ روتوره) حدود ۱۷٫۵ کیلوگرم وزن داشت و وزن محموله آن بین ۵ تا ۶ کیلوگرم بود.

وی گفت: “مطمئناً این کار، تلاشی برای تحویل اسلحه و مهمات به شخصی در این اطراف است. اما اینکه او چه کسی است همچنان موضوع تحقیق می‎باشد.”

BSF IGP اعلام کرد که این پهپاد دارای مکانیزم winch (قلاب) است که با استفاده از آن باید کل محموله تخلیه گردد و سپس به پاکستان بازگردد.

وی گفت: “این مهمات مربوط ” Ali Bhai “بود زیرا روی محموله نام او حک شده بود.”

همچنین نوشته شده: هیچ نفوذی در خاک ما نیست. ارتش، آزاد و مستقل است.

یک مقام ارشد پلیس گفت که این پهپاد از نظر پهنا، از یک روتور تا روتور مقابل آن، در راستای قطر ۸ فوت است و به نظر می‌رسد که توسط ایست بازرسی پاکستان در مقابل Panesar Post از BSF در بخش Hiranagar کنترل شده‌است.

این مقام گفت: “مشابه این سلاح‌ها چند ماه پیش از شبه نظامیان Jaish-e-Mohammad  کشف شد که در حین سفر به کشمیر با یک کامیون بودند و پس از نفوذ از پاکستان در یک مواجهه با عوارضی plaza در Nagrota، کشته شدند.”

تکاوران و ارتش پاکستان از چنین پهپادهایی برای دیدن استقرار نیروهای هندی و کشاندن تروریست‌ها به هند استفاده می‌کنند.

بخش Hiranagar به دلیل ناهمواری های زمینی و ۳ تا ۴ جویبار کوچک فصلی که به پاکستان جریان می یابد، همواره یک مسیر نفوذ برای تروریست‌های پاکستانی بوده است.

این پیشروی در نزدیکی دره Galwan توسط نیروهای چینی به وقوع پیوست، جایی که هند ۲۰ تن از سربازان خود را در ۱۵ ژوئن از دست داد که شامل فرمانده هنگ Bihar، سرهنگ Santosh Babu بود.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19782

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.