• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

انتشار راهنمای صدور گواهینامه برای هواپیماهای کوچک عمودپرواز توسط EASA

  • کد خبر : 19341
  • ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۹:۳۷
انتشار راهنمای صدور گواهینامه برای هواپیماهای کوچک عمودپرواز توسط EASA

قانون‌گذاران اروپایی، با هدف منعکس کردن بلوغ نسبی پلتفرم‌های پیشنهادی توسط توسعه‌دهندگان، دستور‌العمل‌های پیشنهادی برای صدور گواهینامه موج جدیدی از هواپیماهای عمودپرواز هیبریدی و الکتریکی را منتشر کرده‌اند. این دستورالعمل‌ها توسط آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) به عنوان آخرین نقطه عطف در نقشه راه تحقق عملیات ایمن عمودپروازها و حمل و نقل هوایی جدید […]

قانون‌گذاران اروپایی، با هدف منعکس کردن بلوغ نسبی پلتفرم‌های پیشنهادی توسط توسعه‌دهندگان، دستور‌العمل‌های پیشنهادی برای صدور گواهینامه موج جدیدی از هواپیماهای عمودپرواز هیبریدی و الکتریکی را منتشر کرده‌اند.

این دستورالعمل‌ها توسط آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) به عنوان آخرین نقطه عطف در نقشه راه تحقق عملیات ایمن عمودپروازها و حمل و نقل هوایی جدید در اروپا توصیف شده است.

EASA نخستین سازمان برای صدور آیین‌نامه‌های جدید را در جولای ۲۰۱۹ با نام “Special Condition VTOL” ایجاد نمود تا تولیدکنندگان شروع به توسعه تاکسی‌هایی هوایی نوآورانه خود کنند.

فاز دوم، الزامات صدور گواهینامه را برای سیستم‌های پیشران برقی یا ترکیبی پیشنهاد می‌کند و در حال حاضر مشروط به یک مشاوره عمومی است که تا ۱۹ ماه ژوئن ادامه دارد.

EASA می‌گوید: “اکنون که صنعت از نمونه‌های اولیه به سمت طرح‌های تکامل‌یافته‌تر حرکت می‌کند، راهنمایی‌هایی در مورد نحوه رعایت الزامات صدور گواهینامه لازم است.”

فاز سوم وسیله‌ای برای انطباق با الزامات اصلی صدور گواهینامه مانند پوشش طراحی ساختاری، شرایط بارگیری پرواز، قابلیت پایداری بعد از برخورد پرنده، طراحی تحمل ضربه، فرآیندهای ارزیابی ایمنی، محافظت از رعد و برق را پیشنهاد می‌کند.

EASA پس از گفتگو با انجمن‌های صنعت، توسعه‌دهندگان و نمایندگان مقامات حمل و نقل هوایی در سراسر جهان، می‌گوید، “این الزامات و راهنمایی‌ها برای طیف گسترده‌ای از معماری‌‎های وسایل نقلیه پروازی استفاده می‌شود و طرح‌های خلاقانه‌ای را ممکن می‌سازند.”

محدوده راهنمایی همچنین برای هواپیمای کوچک VTOL که دارای تعداد سه یا بیشتر واحد روتور که برای تولید نیروی بالابر و کنترل استفاده می شود، وجود دارد.

طبق اطلاعات موسسه Oliver Wyman، بیش از ۱۵۰ پروژه eVTOL مسافربری در مراحل مختلف در حال توسعه هستند.

این پروژه‌ها از راه‌اندازی‌هایی مانند Volcopter آلمانی و eHang چینی (که نمونه‌های اولیه آن‌ها با دو صندلی در حال تست پرواز است) تا تولیدکنندگانی مانندAirbus ، Bell ، Boeing و Embraer که پروژه‌های آن‌ها در مراحل اولیه توسعه است، را شامل می‌شود.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19341

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.