• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

اقدام متقابل ایالات متحده نسبت به منع پرواز در چین

  • کد خبر : 19505
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
اقدام متقابل ایالات متحده نسبت به منع پرواز در چین

وزارت حمل و نقل (DOT) ایالات متحده اجازه خواهد داد تا شرکت های حمل و نقل چینی سفرهای خود را به ایالات متحده آمریکا، ۲ بار در هفته انجام دهند؛ این در حالی است که در ۳ ژوئن ایالات متحده دستورالعملی مبنی بر منع عملیات چین در داخل کشور صادرکرده بود. این تغییر در تصمیم‌گیری، […]

وزارت حمل و نقل (DOT) ایالات متحده اجازه خواهد داد تا شرکت های حمل و نقل چینی سفرهای خود را به ایالات متحده آمریکا، ۲ بار در هفته انجام دهند؛ این در حالی است که در ۳ ژوئن ایالات متحده دستورالعملی مبنی بر منع عملیات چین در داخل کشور صادرکرده بود. این تغییر در تصمیم‌گیری، یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که چین نظر خود را در مورد ممنوعیت پرواز شرکت های حمل و نقل آمریکایی تغییر داد و به آن‌ها اجازه داد همین تعداد از سفرهای هفتگی را انجام دهند.

با این حال، DOT حق خطوط هوایی چینی را برای پرواز به ایالات متحده به طور کامل احیا نمی‌کند، زیرا طبق حکم ۵ ژوئن این اداره، اطلاعیه اصلاح شده اداره هوانوردی غیرنظامی چین (CAAC)، همچنان مانع از استفاده شرکت های حمل و نقل آمریکایی از حقوق کامل خود تحت توافق‌نامه‌ی هوانوردی غیرنظامی شده که در سال ۱۹۸۰ بین دو کشور بسته شد.

علاوه بر این، DOT گفت با توجه به اینکه شرکت‌های هواپیمایی چینی می‌توانند ۴ پرواز هفتگی به ایالات متحده داشته باشند، محدودیت شرکت های حمل و نقل ایالات متحده برای ۲ پرواز در هفته نمی‌تواند فرصت یکسانی را برای دو کشور اثبات کند.

DOT می‌گوید: “به طور کلی، ما از تحریم یک جانبه چین در بازار حمل و نقل هوایی مسافربری چین-ایالات متحده و عدم رعایت حقوق شرکت های حمل و نقل ایالات متحده تحت توافقات قبلی، ناراحت هستیم.”

CAAC در نظر دارد مکانیسمی مؤثر ارائه دهد که طبق آن، چنانچه برای ۳ هفته متوالی، آزمایش Covid-19 همه مسافران خطوط هوایی منفی شود، تعداد پروازهای آن شرکت هواپیمایی به دو بار در هفته افزایش یابد. در همین حال، اگر تعداد مسافرانی که تست کرونای آن‌ها مثبت باشد به ۵ نفر برسد، مطابق قوانین آژانس CAAC یک هفته تعلیق در پروازها اعمال می‌شود و اگر تست کرونای ۱۰ نفر از مسافران مثبت شود، این تعلیق چهار هفته به طول می‌انجامد.

ممنوعیت اصلی چینی‌ها برای شرکت‌های حمل و نقل آمریکایی، بخاطر محدودیت در قوانین هواپیمایی آن کشور بود که بر اساس برنامه ویژه ۱۲ مارس، به یک پرواز هفتگی از چین به سایر کشورها و یک پرواز هفتگی از کشورهای خارجی به چین محدود شد. با این حال، شرکت‌های حمل و نقل ایالات متحده پروازهای مسافربری به چین را به دلیل کاهش تقاضا در اوایل ماه فوریه به حالت تعلیق درآوردند و به این ترتیب مانع از بازگشت مجدد خدمات شدند، در حالی که خطوط هوایی چینی می‌توانند خدمات خود را به هر مقصد خارجی و از هر مبدأ خارجی، از جمله ایالات متحده، از تاریخ ۱۲ مارس ارائه دهند.

اصلاح دستور DOT در تاریخ ۵ ژوئن، به طور مؤثری بخشی از برنامه‌های تنظیم شده موجود توسط شرکت هواپیمایی Air China و China Eastern و China Southern و خطوط خوایی Xiamen را مجدداً تأیید می‌کند. شرکت‌های حمل و نقل ایالات متحده قصد داشتند در اوایل ماه ژوئن خدمات مسافربری برنامه ریزی شده خود را به چین دوباره برقرار کنند. پیش از ممنوعیت چین، شرکت United Airlines و Delta Air Lines تصمیم خود را برای از سرگیری خدمات مسافربری برنامه ریزی شده در مسیرهای مختلف اعلام کردند و در ابتدای ماه می سال ۲۰۲۰ درخواست خود را به CAAC ارسال کردند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19505

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.