• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
7

اقدامات چین برای تقویت صنعت هوانوردی در بحران کرونا

  • کد خبر : 18099
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
اقدامات چین برای تقویت صنعت هوانوردی در بحران کرونا

چین برای صنعت هوانوردی خود، که بخاطر شیوع ویروس کرونا آسیب دیده، اقدامات گسترده‌ای- از پشتیبانی مالی تا سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها- را انجام داده است. اداره هوانوردی غیرنظامی چین (CAAC)  اعلام کرد که این اقدامات با هدف “ترویج توسعه پایدار” انجام می‌شود. اما اینکه این اقدامات شامل چه مقدار هزینه می‌شود، مشخص نیست. CAAC یارانه‌هایی […]

چین برای صنعت هوانوردی خود، که بخاطر شیوع ویروس کرونا آسیب دیده، اقدامات گسترده‌ای- از پشتیبانی مالی تا سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها- را انجام داده است.

اداره هوانوردی غیرنظامی چین (CAAC)  اعلام کرد که این اقدامات با هدف “ترویج توسعه پایدار” انجام می‌شود. اما اینکه این اقدامات شامل چه مقدار هزینه می‌شود، مشخص نیست.

CAAC یارانه‌هایی را برای شرکت های حمل و نقل چینی به عنوان پشتیبان مالی فراهم می‌کند و نیز پشتیبانی بیشتری برای خدمات بین‌المللی ارائه می‌دهد. CAAC همچنین از بودجه توسعه هوانوردی غیرنظامی که خطوط هوایی باید پرداخت کنند، صرف نظر می‌کند.

علاوه بر این موارد، CAAC هزینه‌های پارکینگ فرودگاه و کنترل هوایی را برای کلیه شرکت‌های مسافربری کاهش می‌دهد. برای فرودگاه‌های کلاس ۱ و ۲، هزینه‌های نشست و برخاست ۱۰٪ کاهش می‌یابد و دریافت هزینه پارکینگ نیز لغو می‌شود. این اداره اشاره می‌کند که کاهش هزینه ها از ۲۳ ژانویه تاکنون اجرایی شده و تا اطلاع ثانوی باقی خواهد ماند.

چین همچنین سرمایه‌گذاری زیرساخت‌ها را با هدف ۱۴٫۴ میلیارد دلار در سرمایه گذاری ثابت، دو برابر خواهد کرد. اولویت اصلی برای آژانس، پشتیبانی از شروع مجدد کارهای زیرساختی است که بیشتر آن‌ها به دلیل شیوع ویروس، متوقف شده‌اند.

همچنین CAAC از صندوق توسعه هوانوردی غیرنظامی برای پشتیبانی بهتر از خطوط هوایی در بهبود قابلیت‌های ایمنی آن ها استفاده خواهد کرد. این موارد شامل سرمایه‌گذاری در امنیت، نظارت بر پرواز، ناوبری ماهواره‌ای و سایر حوزه ها می‌باشد.

در بحث مدیریت حمل و نقل هوایی، CAAC مدیریت مسیر و مجوزهای خطوط هوایی را بهینه خواهد کرد. برای این منظور، دولت سهمیه بندی خود را مطابق با تقاضای بازار تنظیم می‌کند.

CAAC برای ساده‌سازی رویه‌های اداری و کاهش زمان پردازش و همچنین بازگرداندن مسیرهای بین المللی معلق، برنامه‌ریزی می‌کند.

آخرین اقدام چین پس از اجرای طرح بودجه، تشویق شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی برای ادامه یا بازیابی خدمات است.

چین که مرکز شیوع ویروس کرونا بود، در ماه‌های اخیر شاهد رکود خدمات بین‌المللی بوده است. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی بین المللی از اواخر ژانویه، خدمات خود را به چین به حالت تعلیق درآورده اند و از آن زمان پروازها را تا فوریه و مارس به تعویق انداخته اند. شرکت‌های چینی نیز مجبور شده‌اند خدمات را در شبکه‌های بین‌المللی خود متوقف کنند یا کاهش دهند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18099

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.