• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

افزایش سرمایه ۲۵ میلیارد دلاری شرکت بوئینگ

  • کد خبر : 18852
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۵:۰۳
افزایش سرمایه ۲۵ میلیارد دلاری شرکت بوئینگ

بوئینگ با ارائه اوراق قرضه، ۲۵ میلیارد دلار افزایش سرمایه می دهد و این امر باعث ایجاد نقدینگی در میان یک رکود اقتصادی می‌شود که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا بهبود یابد. در ماه مارس، همزمان با غیرفعال شدن سفرهای هوایی در سطح جهان به دلیل ویروس کرونا، بوئینگ پیشنهاد کرده بود که بخش […]

بوئینگ با ارائه اوراق قرضه، ۲۵ میلیارد دلار افزایش سرمایه می دهد و این امر باعث ایجاد نقدینگی در میان یک رکود اقتصادی می‌شود که ممکن است سال‌ها طول بکشد تا بهبود یابد.

در ماه مارس، همزمان با غیرفعال شدن سفرهای هوایی در سطح جهان به دلیل ویروس کرونا، بوئینگ پیشنهاد کرده بود که بخش وسیعی از صنعت تولید و هوافضای آمریکا ممکن است به ۶۰ میلیارد دلار حمایت دولتی نیاز داشته باشد. این اقدام باعث شد Nikki Haley، فرماندار سابق کارولینای جنوبی از سمت خود در هیئت مدیره بوئینگ استعفا دهد.

گمان می رود بخشی از بودجه ۱۷ میلیارد دلاری طبق قانون CARES برای کسب و کارهای مهم در زمینه حفظ امنیت ملی در اختیار شرکت‌های تولیدکننده مستقر در شیکاگو در نظر گرفته شود.

بوئینگ پس از افزایش ۲۵ میلیارد دلار از طریق بازارهای سرمایه، اظهار داشت که به دنبال کمک دولت نخواهد بود.

بوئینگ در ۳۰ آوریل اظهار داشت: “ما در حال حاضر قصد نداریم تا از طریق بازارهای سرمایه یا وام‌های دولتی ایالات متحده، به دنبال بودجه بیش تر باشیم.”

بوئینگ در گزارش مالی سه ماهه اول ۲۸ آوریل خود تخمین می زند که ۲ الی ۳ سال طول می‌کشد تا سطح سفرها به سال ۲۰۱۹ بازگردد و چندین سال زمان می‌برد تا صنعت به رشد روند بلند مدت بازگردد.” با توجه به همه ابهامات موجود در مورد چگونگی بهبود شرایط، بوئینگ باید اطمینان حاصل کند که سرمایه کافی برای ادامه عملیات را خواهد داشت.

این شرکت سازنده خاطرنشان کرد: “دسترسی به نقدینگی اضافی برای بوئینگ و بخش تولید هوافضا بسیار مهم است تا بتواند روند بهبودی را طی کند. این شرکت فعالانه در حال بررسی تمام گزینه‌های موجود است. بوئینگ معتقد است که می تواند نقدینگی کافی را برای تأمین بودجه عملیات خود بدست آورد.”

بوئینگ فعالیت خود را در این سه ماه با ۹٫۵ میلیارد دلار پول نقد آغاز کرد و تقریباً ۱۴ میلیارد دلار از وام خود را در ۱۱ مارس کاهش داد و این دوره را با مبلغ ۱۵ میلیارد دلار به پایان رساند.

Jonathan Root معاون و تحلیلگر ارشد اظهار داشت: “احتمال دارد که ویروس کرونا فشار شاخص‌تری نسیت به بحران هواپیمای ۷۳۷ Max باشد. انتظار می‌رود تعویق و ابطال سفارشات، کاهش قابل توجه ظرفیت خطوط هوایی و کاهش تعداد هواپیماهای ناوگان، برای دوره های زمانی نامشخص ادامه خواهد داشت.”

براساس اطلاعات بوئینگ، از ۱ ژانویه حداقل ۱۰ مشتری سفارشات خود را برای حدود  ۳۰۰ فروند جت Boeing 737 Max لغو کرده‌اند.

در سه ماهه اول، کل درآمد Boeing  نسبت به درآمد زمان مشابه در سال گذشته ۲۵% کاهش را نشان می‌دهد.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18852

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.