• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
9

برنامه استارت‌آپ Leaf Space برای افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه ایستگاه‌های زمینی

  • کد خبر : 14661
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
برنامه استارت‌آپ Leaf Space برای افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه ایستگاه‌های زمینی

استارت‌آپ ایتالیایی با نام Leaf Space قصد دارد تا پایان سال آینده تعداد ایستگاه‌های زمینی را سه برابر کند. این طرح با توجه به افزایش تقاضای مشتریان برای ارائه خدمات ارتباطی ماهواره‌های کوچک برنامه‌ریزی شده است. این استارت‌آپ در سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرد و در مجموع چهار ایستگاه زمینی در ایتالیا، اسپانیا، ایرلند […]

برنامه استارت‌آپ Leaf Space برای افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه ایستگاه‌های زمینی

استارت‌آپ ایتالیایی با نام Leaf Space قصد دارد تا پایان سال آینده تعداد ایستگاه‌های زمینی را سه برابر کند. این طرح با توجه به افزایش تقاضای مشتریان برای ارائه خدمات ارتباطی ماهواره‌های کوچک برنامه‌ریزی شده است. این استارت‌آپ در سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرد و در مجموع چهار ایستگاه زمینی در ایتالیا، اسپانیا، ایرلند و لیتوانی در اختیار دارد.

جیوانی پاندولفی، مدیر ارشد بخش تکنولوژی Leaf Space در مصاحبه‌ای گفت: “استفاده از خدمات این ایستگاه‌ها شرایط مناسبی برای شرکت در جهت تامین منابع مالی برای احداث هشت ایستگاه زمینی دیگر در موقعیت‌های مختلف فراهم می‌کند. از جمله مکان‌های مد نظر ما، ایالات متحده و مناطق نزدیک به استوا است. ما تلاش می‌کنیم تمام زیرساخت‌های لازم را هر چه سریع‌تر توسعه دهیم زیرا تقاضای مشتریان ما بیش از آنچه تصور می‌کردیم، است.”

به گفته پاندولفی، استارت‌آپ سوئیسی Astrocast با دو برنامه برای راه‌اندازی ۶۴ ماهواره کیوبست در مدار، بزرگترین مشتری Leaf Space به‌شمار می‌آید. اپراتور استرالیایی کیوبست Fleet نیز از جمله مشتریان Leaf Space است که قراردادی مبنی بر تامین ایستگاه‌های زمینی اختصاصی برای ماهواره‌های منظومه‌ای (ناوگانی با ۱۰۰ کیوبست) منعقد کرده است.

Astrocast و Fleet هر دو بر روی بازار اینترنت اشیاء و ارائه خدمات به مناطق دور افتاده تمرکز دارند. طبق گفته پاندولفی اینترنت اشیاء و ماهواره‌های سنجش از دور موجب افزایش تقاضا برای ارائه خدمات توسط Leaf Space شده است.

منابع مالی Leaf Space به ۲٫۷ میلیون یورو افزایش یافت که توسط سرمایه‌گذارهای خصوصی و کمک‌های مالی بخش دولتی مانند صندوق افق ۲۰۲۰ کمیسیون اروپایی تامین شده است. البته این شرکت با توسعه فعالیت‌های خود در سراسر جهان نیاز به بودجه مالی بیشتری خواهد داشت.

در حال حاضر Leaf Space، هجده نیروی انسانی استخدام می‌کند و باید برنامه جدیدی برای افزایش حقوق و دستمزد کارکنان خود تدوین کند.

برنامه Leaf Space در ابتدا، تاسیس ۲۰ ایستگاه زمینی تا سال ۲۰۱۷ بود اما پس از تاسیس ۴ ایستگاه زمینی، این برنامه با توجه به تقاضای مشتریان مورد ارزیابی و بررسی مجدد قرار گرفت. همچنین این شرکت، مدل کسب و کار خود را با توجه به قابلیت ارائه دو نوع سرویس، تغییر داد. Leaf Line همان سرویس زمینی است که مشتری با توجه به مدت زمان مخابره و ارتباط، هزینه را پرداخت می‌کند و Leaf Key، یک سرویس اختصاصی برای مشتریانی که از پهنای باند بالا استفاده می‌کنند. هزینه سرویس Leaf Key بصورت ماهانه از سوی مشتری دریافت می‌شود.

طبق گفته پاندولفی، Leaf Space با در اختیار داشتن ۱۲ ایستگاه زمینی در موقعیت‌های مختلف می‌تواند از ارتباط ماهواره‌ها در مدار لئو اطمینان حاصل کند. در این شرایط ماهواره‌های مستقر در مدار لئو، حداقل یکبار در مدت گردش خود به دور زمین با ایستگاه ارتباط برقرار می‌کنند. Leaf Space پیش‌بینی می‌کند با ساخت دو یا سه ایستگاه زمینی دیگر می‌تواند ظرفیت دسترسی را افزایش دهد.

ورود Amazon و Lockheed Martin به تجارت ایستگاه زمینی در نوامبر گذشته، همه را شگفت‌زده کرد. زمانی‌که کسب و کارهای بزرگ وارد میدان می‌شوند، حتما یک بازاری وجود دارد و می‌توان انتظار بازار رقابتی و با کیفیت‌تری را داشت.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14661

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.