• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
7

افزایش استفاده از پهپادها در کاربردهای تجاری و نظامی

  • کد خبر : 16955
  • ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
افزایش استفاده از پهپادها در کاربردهای تجاری و نظامی

پیش‌بینی می‌شود که بازار پهپاد از ۱۹٫۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۴۵٫۸ میلیارد دلار تا سال  ۲۰۲۵ برسد، که این بدان معناست که نرخ رشد ۱۵٫۵٪ افزایش می‌یابد. استفاده روزافزون از وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین در کاربردهای تجاری و نظامی از مهم‌ترین عواملی است که انتظار می‌رود رشد بازار پهپاد را پیش […]

پیش‌بینی می‌شود که بازار پهپاد از ۱۹٫۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۴۵٫۸ میلیارد دلار تا سال  ۲۰۲۵ برسد، که این بدان معناست که نرخ رشد ۱۵٫۵٪ افزایش می‌یابد.

استفاده روزافزون از وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین در کاربردهای تجاری و نظامی از مهم‌ترین عواملی است که انتظار می‌رود رشد بازار پهپاد را پیش ببرد. پیشرفت‌های سیستم‌های کنترل پرواز به دلیل توسعه فناوری‌، انتظار می رود رشد بازار پهپاد را تقویت کند. یکی از مهم‌ترین چالش‌های رشد بازار پهپاد در سراسر جهان قوانین و مقررات وضع شده توسط سازمان‌های مختلف دولتی در مورد استفاده از پهپادها در برنامه‌های مدنی و تجاری است. اداره حمل و نقل هوایی فدرال (FAA) سه مسیر برای استفاده قانونی از پهپادها در فضای هوایی ایالات متحده ارائه داده است:

۱- گواهی صحت توسط اداره هواپیمایی فدرال برای آژانس‌های عمومی،

۲- مجوز از اداره هواپیمایی فدرال در قالب گواهینامه برای اشخاص خصوصی

۳- پیروی از استانداردهای هواپیماهای مدل توسط کاربران پهپاد.

بر این اساس،پیش‌بینی می‌شود پهپادهای بال ثابت، بتوانند بازار پهپادها را در سال‌های آینده هدایت می‌کنند. پهپادهای بال ثابت مداومت یشتری نسبت به سایر پهپادها دارند و به همین خاطر آن‌ها را برای استفاده در برنامه‌های تجاری و نظامی مناسب می‌دانند. علاوه بر این، افزایش خرید این نوع پهپادها برای ISR، عملیات رزمی و لجستیکی منجر به رشد بازار پهپادها شده است. Predator و Reaper متداول‌ترین پهپادهای بالدار ثابت در کاربردهای نظامی هستند.

رشد پهپادهای استراتژیک و تاکتیکی را می‌توان با استفاده گسترده از پهپادهای MALE و HALE توسط نیروهای دفاعی در سراسر جهان، به دست آورد. سوخت‌گیری و نبرد هوایی از برنامه‌های آتی پهپادها در بخش نظامی هستند. ایالات متحده و کانادا کشورهای اصلی هستند که برای تجزیه و تحلیل بازار در این منطقه در نظر گرفته شده‌اند. افزایش هزینه‌های دفاعی ایالات متحده و کانادا و حضور تولیدکنندگان عمده پهپاد در آمریکای شمالی از عوامل اصلی رشد بازار پهپاد در این منطقه است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16955

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.