• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
5

اعطای وام ۵۵۰ میلیون یورویی به شرکت Condor

  • کد خبر : 18806
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
اعطای وام ۵۵۰ میلیون یورویی به شرکت Condor

قانونگذاران کمیسیون اروپا، دریافت وام ۵۵۰ میلیون یورویی از دولت آلمان را برای کمک به شرکت هواپیمایی توریستی Condor در دروان بحران ویروس کرونا تصویب کرده‌اند. Condor می‌گوید این وام که تحت برنامه Corona Shield دولت فدرال اعطا شده است، پس از انصراف گروه هوانوردی لهستان (PGL) از خرید برنامه ریزی شده این شرکت، باعث […]

قانونگذاران کمیسیون اروپا، دریافت وام ۵۵۰ میلیون یورویی از دولت آلمان را برای کمک به شرکت هواپیمایی توریستی Condor در دروان بحران ویروس کرونا تصویب کرده‌اند.

Condor می‌گوید این وام که تحت برنامه Corona Shield دولت فدرال اعطا شده است، پس از انصراف گروه هوانوردی لهستان (PGL) از خرید برنامه ریزی شده این شرکت، باعث تضمین و تداوم پروازها خواهد شد.

Condor در پی سقوط گروه اصلی آن، Thomas Cook، به دنبال سرمایه‌گذار جدید بوده و در ماه اکتبر یک مساعده (وام کوتاه مدت) ۳۸۰ میلیون یورویی را درخواست کرده بود.

Condor می گوید: “این شرکت یک وام ۲۹۴ میلیون یورویی به عنوان کمک در شرایط ویروس کرونا و همچنین ۲۵۶ میلیون یورو برای تسویه کامل وام مساعده، به دنبال ورشکستگی این شرکت در سال گذشته، دریافت خواهد کرد.”

این شرکت هواپیمایی آلمانی می‌گوید این وام برای جلوگیری از تنگناهای نقدینگی ناشی از بیماری ویروس کرونا که موجب تعطیلی پروازهای مسافری در تعطیلات شده می‌باشد. این وام طبق شرایط کسب مالکیت PGL که در ابتدای سال توافق شده بود، بازپرداخت می‌شود،

مدیرعامل این شرکت می گوید: “Condor به عنوان یک شرکت عملیاتی سالم و سودآور، برای دومین بار است که بدون ارتکاب خطایی از جانب خود، در یک نیم سال دچار مشکل شده است – یک بار توسط Thomas Cook و سپس تحت تأثیر اثرات شیوع ویروس کرونا.”

او اضافه می‌کند: “با وجود اینکه دوره آینده یک چالش خواهد بود، به خصوص به عنوان یک خط هوایی، ما مطمئن هستیم که از طریق فداکاری، تعهد و اشتیاق هر یک از آن‌ها، اعتمادی که به ما شده را تحقق خواهیم بخشید.
کمیسیون اروپا می‌گوید خسارت هایی که Condor در نتیجه شیوع متحمل شده، بعد از بحران ویروس کرونا و براساس حساب‌های این شرکت برای سال ۲۰۲۰ تعیین خواهد شد. روش مورد استفاده برای تعیین میزان خسارت، منوط به تأیید قبلی کمیسیون خواهد بود.

معاون اجرایی کمیسیون، می‌گوید: “این وام با تضمین دولتی ۵۵۰ میلیون یورویی به آلمان این امکان را می‌دهد تا خسارت های شرکت Condor را که در بخش حمل و نقل هوایی به شدت آسیب دیده و بخشی مربوط به شیوع ویروس کرونا است، جبران نماید. ما با کشورهای عضو همکاری می‌کنیم تا بتوانیم مطابق با قوانین اتحادیه اروپا، راه‌حل‌های عملی برای حمایت از شرکت‌ها در این شرایط دشوار بیابیم.”

کمیسیون اروپا پیش از این اعلام کرده بود که طبق آئین نامه کمک های دولتی اتحادیه اروپا، شیوع ویروس کرونا به عنوان یک واقعه استثنایی معرفی شده و مداخلات استثنایی را توسط کشورهای عضو خود برای جبران خسارات مرتبط با شیوع این ویروس توجیه می‌کند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18806

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.