• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

اضافه کردن ماموریتهای جدید به پهپاد جاسوسی RQ-170 توسط نیروی هوایی آمریکا

  • کد خبر : 18460
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
اضافه کردن ماموریتهای جدید به پهپاد جاسوسی RQ-170 توسط نیروی هوایی آمریکا

انجام مأموریت‌های مستمر در طی ۱۵ سال توسط هواپیماهای بدون سرنشین Sentinel، نشان‌دهنده رضایت نیروی هوایی از عملکرد این هواپیما می‌باشد. نیروی هوایی ایالات متحده در پیشنهاد بودجه سال ۲۰۲۱ خود از کنگره خواست تا اجازه دهد ۲۴ فروند هواپیما از ۳۴ فروند هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی گلوبال هاوک را بازنشسته کند. ژنرال دیوید گلدفاین، […]

انجام مأموریت‌های مستمر در طی ۱۵ سال توسط هواپیماهای بدون سرنشین Sentinel، نشان‌دهنده رضایت نیروی هوایی از عملکرد این هواپیما می‌باشد.

نیروی هوایی ایالات متحده در پیشنهاد بودجه سال ۲۰۲۱ خود از کنگره خواست تا اجازه دهد ۲۴ فروند هواپیما از ۳۴ فروند هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی گلوبال هاوک را بازنشسته کند. ژنرال دیوید گلدفاین، رئیس ستاد نیروی هوایی گفت که یک فناوری جدید و طبقه‌بندی شده، جایگزین RQ-4s و هواپیماهای دیگر خواهد شد.

آخرین باری که RQ-170 در ملاء عام ظاهر شد، در سال ۲۰۱۷ و در عکس یک عکاس که ظاهرا نسخه جدیدی از این پهپاد بوده است. مشخص نیست چه قابلیت‌های جدیدی به پهپاد اضافه شده است. شایان ذکر است که با توجه به اسنادی که ژوزف ترویتیک روزنامه نگار به دست آورد، نیروی هوایی بی سر و صدا پرواز RQ-170s را در وندنبرگ آغاز کرد. بیشتر پرتاب‌های فضایی در وندنبرگ انجام می‌شود اما به نظر می‌رسد این پایگاه، می‌تواند به هابی برای هواپیماهای بدون سرنشین نیز تبدیل شود. این پایگاه قبلاً میزبان هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی Global Hawk و هواپیمای فضایی X-37B بود. وندنبرگ در مجاورت سایت آزمایشی اقیانوس آرام، در حدود ۳۶۰۰۰ مایل مربع از نیروی دریایی ایالات متحده  قرار دارد.

“RQ-170، با سنسورهای الکترو نوری خود و رادار دیافراگم مصنوعی مبتنی بر AESA می‌تواند هواپیما را به یک نقطه هدفمند و نظارتی قوی در یک محیط ضد دریایی، ضد دسترسی و یا حاشیه‌ای تبدیل کند. ”

بنا بر گزارش‌ها، این هواپیما ماموریت جاسوسی از محل رهبر طالبان را داشت که در سال ۲۰۱۱ منجر به کشته شدن اسامه بن لادن شد. در دسامبر سال ۲۰۱۱، یک فروند RQ-170 در مرز ایران و افغانستان توسط نیروهای نظامی ایران به غنیمت گرفته شد و برای مطالعه ضبط شد. پرواز مکرر این هواپیما به ایران و کره شمالی این احتمال را ایجاد کرد که نیروی هوایی در حال ارسال هواپیمای بدون سرنشین برای تحقیق در مورد تاسیسات تسلیحات هسته‌ای باشد. نیروی هوایی آمریکا نیز در سندی در تاریخ ۲۰۱۳ نوشت: RQ-170 جهت مأموریت‌های ملی شرکت کرده بود، و هدف آن شناسایی استراتژیک تاسیسات هسته‌ای است.

نیروی هوایی در اکتبر سال ۲۰۱۲ در برد موشکی White Sands در مکزیک، نسخه جدید ۱۵ تنی از Ordnance Penetrator را آزمایش کرد، بمبی ویژه که B-2 می‌تواند برای از بین بردن اهداف استراتژیک از جمله پناهگاه‌های فرماندهی و سایت‌های هسته‌ای استفاده شود.

در یک حمله واقعی، یک B-2 می‌تواند یک هدف پنهان را بمباران کند و یک Sentinel می‌تواند آسیب‌های پس از حمله را ارزیابی کند.

تغییرات جدید ظاهری RQ-170 در مارس ۲۰۱۷ در جنوب کالیفرنیا در معرض نمایش قرار گرفت و می‌تواند حتی به تعداد بیشتری از مأموریت های آینده اشاره داشته باشد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18460

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.