• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
6

استفاده از پهپاد درنقشه‌برداری از لوله‌ها و تونل‌های زیرزمینی

  • کد خبر : 18021
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
استفاده از پهپاد درنقشه‌برداری از لوله‌ها و تونل‌های زیرزمینی

پهپادها قادر هستند مشاغلی را بر عهده گیرند که در محیط تاریک و کثیف و خطرناک هستند، مانند نقشه‌برداری از تونل‌های برق زیرزمینی و فاضلاب‌هایی که در زیر شهر قرار دارند. در حال حاضر، یک تیم از اندونزی نشان داده که یک پهپاد مجهز به رادار نفوذ در زمین (GPR) می تواند برای نقشه‌برداری از […]

پهپادها قادر هستند مشاغلی را بر عهده گیرند که در محیط تاریک و کثیف و خطرناک هستند، مانند نقشه‌برداری از تونل‌های برق زیرزمینی و فاضلاب‌هایی که در زیر شهر قرار دارند. در حال حاضر، یک تیم از اندونزی نشان داده که یک پهپاد مجهز به رادار نفوذ در زمین (GPR) می تواند برای نقشه‌برداری از دارایی‌های زیرزمینی استفاده شود. کاربردهای دیگر این فناوری عبارتند از: شرکت‌های ساختمانی که نیاز به شناسایی تأسیسات زیرزمینی دارند، تهیه کنندگان نفت و گاز که باید نشت خط لوله را تشخیص دهند و یا نقشه برداری از سایت‌های استخراج معادن باز.

این تکنولوژی که توسط پهپاد اندونزیایی Terra نشان داده شده است، می‌تواند علاوه بر حفظ ایمنی کارگران، سرعت و دقت کارها را نیز افزایش دهد.

Terra Drone Indonesia توانست از طریق همکاری با PT Airphop Geophysics Indonesia و آزمایشگاه ژئوفیزیک در مؤسسه فناوری Bandung، پهپاد مجهز به GPR را در ارتفاعات و سرعت‌های مختلف برای نقشه‌برداری از تونل‌ها و تأسیسات زیرزمینی در پردیس ITB به پرواز در آورد. سپس داده‌های حاصل از پهپادها توسط ژئوفیزیست‌ها پردازش شد و با گزارشات زیرساختی دانشگاه مورد مقایسه قرار گرفت. معلوم شد که این پهپاد می‌تواند از دارایی های زیرزمینی به طور دقیق نقشه برداری کند.

پهپادهای GPR برای استفاده در مناطق چالش برانگیز و ناامن مناسب هستند. با بررسی مناطقی که دارای خطرات بالقوه هستند، می‌توان از آن‌ها برای مدل‌سازی مناطق، پس از انفجار معادن روباز استفاده کرد یا در مکان هایی از قبیل ساختمان و تأسیسات می‌توان برای یافتن لوله‌های زیرزمینی، نقشه برداری از شرایط دارایی ها و ردیابی خطرات مانند نشت خط لوله استفاده کرد.

لازم به ذکر است که Terra Drone اندونزیایی و ITB در گذشته این فناوری را چندین بار آزمایش کرده‌اند، از جمله اعتبار سنجی قابلیت نقشه‌برداری توپوگرافی لیدار Terra در پردیس Jatinangor ITB.

Jatinangor ITB – شرکت ارائه‌دهنده خدمات پهپاد- برای همکاری با افراد و گروه های علاقمند به کاربرد جدید GPR خود مشتاق می‌باشد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18021

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.