• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

استفاده از پهپادها جهت احیای جنگل‌ها

  • کد خبر : 17400
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
استفاده از پهپادها جهت احیای جنگل‌ها

جهت تقویت پوشش درختی در ایالت تلانگانا،  وزارت جنگل آن کشور، در ابتکار جدید و پیشرفته‌ای، کار مرمت جنگل‌ها را با استفاده از پهپاد و هوش مصنوعی (AI) آغاز کرده است. پهپادها به صورت  Swarm روزانه یکصد هزار بذر در انواع مختلف را برای کمک به احیای جنگل به زمین می‌اندازد. این برنامه بخشی از […]

جهت تقویت پوشش درختی در ایالت تلانگانا،  وزارت جنگل آن کشور، در ابتکار جدید و پیشرفته‌ای، کار مرمت جنگل‌ها را با استفاده از پهپاد و هوش مصنوعی (AI) آغاز کرده است. پهپادها به صورت  Swarm روزانه یکصد هزار بذر در انواع مختلف را برای کمک به احیای جنگل به زمین می‌اندازد.

این برنامه بخشی از برنامه جامع فضای سبز ایالت تلانگانا با نام “Telangana Ku Haritha Haaram” است که در سال ۲۰۱۵ آغاز شد و با حمایت بی قید و شرط وزیر ارشد دولت، با وجود شرایط دشوار، بودجه‌بندی شد.

گروه محیط زیست و جنگل و گروه فنآوری های نوظهور ITE&C تصمیم گرفته‌اند از هواپیماهای بدون سرنشین برای پاشیدن بذر استفاده کنند و در همین راستا Marut Dronetech را برای توسعه مشارکتی خود برگزیده‌اند. تیم‌های Marut Dronetech و T-Works با راهنمایی فنی از حلقه تحقیق و نوآوری حیدرآباد (RICH) اولین پهپاد بذر هوایی کشور را با موفقیت طراحی، ساخت و آزمایش کردند.

این پهپادها می‌توانند نقش عمده‌ای در افزایش پوشش درختی داشته باشند و به دولت تلانگانا کمک کنند تا مساحت جنگلی را افزایش دهد و اولین کشوری باشد که با هدف ملی به پوشش جنگلی ۳۳٪ از مناطق جغرافیایی دست یافته است.

هواپیماهای بدون سرنشین و هوش مصنوعی با نقشه‌برداری از زمین به شناسایی مکان‌هایی می‌پردازند. هواپیماهای بدون سرنشین با کمک هوش مصنوعی، درختان را بر اساس پارامترهای مختلف مانند خاک، آب و هوا  بررسی کرده تا مناسب‌ترین بذر را در منطقه مناسب بر روی زمین بیاندازند. هواپیماهای بدون سرنشین به انجام اقدامات اصلاحی برای رشد سالم درخت نیز کمک می‌کنند. کل این روند باعث کاهش نیروی انسانی، کاهش زمان، و کاهش آسیب به درختان دیگر می‌شود و منجر به کاهش ۱۰ برابری هزینه برای ترمیم جنگلها می‌شود.

هواپیماهای بدون سرنشین در مقایسه با انسان، بسیار سریع‌تر کار می‌کنند همچنین در مواقعی که دسترسی به مناطق پرتردد دشوار است پهپادها راحت‌تر می‌توانند حضور یابند. علاوه بر این، دانه‌ها را می‌توان در زمان مناسب قبل از شروع فصل موسمی کاشت.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17400

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.