• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

استفاده از سنسور SmartBay در هواپیمای Tecnam P92JS

  • کد خبر : 18310
  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
استفاده از سنسور SmartBay در هواپیمای Tecnam P92JS

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) یک نوع گواهینامه تکمیلی (STC) را به شرکت Boggi Aeronautics مستقر در Arceto ایتالیا اعطا کرد تا مجموعه سنسور SmartBay را بر روی هواپیمای سبک و تک موتوره Tecnam P92JS نصب کند. سنسورهای SmartBay، هواپیمای P92JS دونفره را به یک پلت فرم شناسایی هوایی کم هزینه تبدیل می کند که […]

آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) یک نوع گواهینامه تکمیلی (STC) را به شرکت Boggi Aeronautics مستقر در Arceto ایتالیا اعطا کرد تا مجموعه سنسور SmartBay را بر روی هواپیمای سبک و تک موتوره Tecnam P92JS نصب کند. سنسورهای SmartBay، هواپیمای P92JS دونفره را به یک پلت فرم شناسایی هوایی کم هزینه تبدیل می کند که قادر به انجام انواع مأموریت است.

Boggi با مشارکت شرکت ایتالیایی DigiSky که سیستم SmartBay را تولید میکند، بر روی P92JS STC کار می‌کند. SmartBay همچنین در هواپیمای Tecnam P2006 دو موتوره نیز موجود است.

SmartBay می‌تواند ۳ سنسور را حمل کند و رایانه مأموریتی مخصوص به خود را نیز داشته باشد که توسط خلبان اداره می‌شود. به گفته Boggi، سنسورهای قابل حمل شامل دوربین‌های پایدار شده با ژیرو، لیدار (اسکنر لیزری)، مواد شیمیایی، فراطیفی (برای تجزیه و تحلیل زمین)، مادون قرمز و سایر مواردی هستند که مطابق نیاز مشتریان می توانند نصب شوند.

وزن SmartBay بدون سنسورهای نصب شده ۱۳ کیلوگرم بوده که شامل pylon، کابل‌های باتری و نمایشگرها است. وزن کل با سنسورها تا ۲۲ کیلوگرم است.

به گفته Boggi، اپراتورها می‌توانند P92JS را با SmartBay که قبلاً بر روی آن نصب شده، خریداری کنند. نصب این سنسور حدود ۱۲ ساعت طول می‌کشد، به علاوه، آزمایش پرواز نیز لازم است. pylon از کامپوزیت‌های الیاف کربن با زبانه‌هایهای آلومینیومی ساخته شده است.

از نظر هزینه عملیات، یک P92JS مجهز به SmartBay، چیزی مابین هزینه پهپاد و یک هلیکوپتر سبک است. طبق گفته Boggi، برای پرواز به مدت ۴۰۰ ساعت در سال تحت یک برنامه استهلاک ۵ ساله، هزینه‌های عملیاتی نباید بیش از ۲۶۰ یورو در ساعت شود، چیزی حدود نصف Robinson R22 که در اروپا پرواز کرد. این شرکت گفت: “اگر هواپیمای P92 تجهیز شده با SmartBay را با هلیکوپترهای پیچیده‌تر مقایسه کنیم، اختلاف هزینه بیشتر است.”

P92JS مجهز به SmartBay می‌تواند در هر کشوری که مقررات EASA در آن غالب است، پرواز کند. Boggi می‌تواند در تأیید مصوبات توسط FAA و سایر قانونگذاران در کشورهای مختلف کمک کند. در حال حاضر سه هواپیما در اروپا و یکی در ایالات متحده با SmartBay پرواز می‌کنند که مأموریت‌های نظارت، جاسوسی، شناسایی و اطلاعاتی را به عهده دارند.

سایر کاربردهای P92JS مجهز به SmartBay شامل کشاورزی دقیق، نقشه‌برداری از کرویدورها (مسیرهای هوایی)، نظارت بر خطرات محیط زیست، واکنش اضطراری از راه دور و اجرای قانون است.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18310

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.