• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
7

ارتش ایالات متحده آمریکا به دنبال گزینه‌های جایگزین GPS است

  • کد خبر : 16147
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
ارتش ایالات متحده آمریکا به دنبال گزینه‌های جایگزین GPS است

یک مقام ارشد ارتش آمریکا در ۱۴ اکتبر گفت: وابستگی ارتش آمریکا به GPS باید کمتر شود زیرا دشمنان مجهز به دستگاه‌های الکترونیکی پیشرفته‌تری می‌شوند و از این برای اختلال در سیستم‌های GPS استفاده می‌کنند. ژنرال جان موری، یکی از فرماندهان ارتش آمریکا در کنفرانس سالانه ارتش گفت: ما در تلاش هستیم تا روش جدید […]

یک مقام ارشد ارتش آمریکا در ۱۴ اکتبر گفت: وابستگی ارتش آمریکا به GPS باید کمتر شود زیرا دشمنان مجهز به دستگاه‌های الکترونیکی پیشرفته‌تری می‌شوند و از این برای اختلال در سیستم‌های GPS استفاده می‌کنند.

ژنرال جان موری، یکی از فرماندهان ارتش آمریکا در کنفرانس سالانه ارتش گفت: ما در تلاش هستیم تا روش جدید دیگری برای بدست آوردن PNT (موقعیت‌یابی، ناوبری و زمان‌بندی) به غیر از GPS ایجاد کنیم. این روش جدید به ما در جنگ‌های آینده در برابر تهدیدات دست خوردگی اطلاعات مربوط به PNT کمک خواهد کرد.

فرماندهی آینده ارتش، در آستین تگزاس واقع شده و سازمان جدیدی است که به منظور ارائه راهنمایی‌های طولانی مدت به ارتش در مورد چگونگی نوسازی و آماده‌سازی برای جنگ‌های آینده ایجاد شده است. موری خاطر نشان کرد که ارتش از GPS فاصله نمی‌گیرد و همچنان از تلاش‌های نیروی هوایی آمریکا برای توسعه نسل جدید ماهواره‌های GPS که سیگنال‌های قوی‌تری منتشر می‌کنند، حمایت می‌کند. اما وی گفت که ارتش قصد دارد برای کاهش وابستگی به GPS، در فناوری‌های جدید در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و نیروهای خود را در زمینه تاکتیک‌های جنگ الکترونیکی آموزش دهد.

موری گفت: اولویت اصلی ما استقرار سیستم‌های ضد خرابی برای نیروهای ارتش امریکا در اروپا و شبه جزیره کره است. موری اعلام کرد ارتش این ماه یک دستگاه GPS ضد جاسوسی جدید را برای وسایل نقلیه زره‌پوش سبک Stryker در آلمان مستقر کرده است. صدها وسیله نقلیه دیگر در سراسر مناطق عملیاتی تحت فرماندهی ایالات متحده آمریکا طی چند سال آینده به این دستگاه‌ها مجهز خواهند شد.

زره‌پوش Stryker مانند اکثر پلتفرم‌های نظامی ارتش از چندین گیرنده GPS استفاده می‌کند. دستگاهی با نام Mounted Assured Precision Navigation and Timeing System با نمایش اختصاری (MAPS) روی Strykers نصب خواهد شد. کیت MAPS چندین گیرنده GPS را با یک دستگاه واحد، جایگزین می‌کند که دارای گیرنده GPS و همچنین دارای یک ساعت اتمی در مقیاس تراشه، برای زمان‌بندی است. ماژول ضد جاسوسی و در دسترس SAASM برای ناوبری است و از آنتن ضد جاسوسی برای توزیع اطلاعات PNT استفاده می‌کند. در آزمایش‌ها، MAPS نشان داد که حتی اگر سیگنال GPS ضعیف شود یا به خطر بیافتد همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

ارتش آمریکا اعلام کرد که قصد دارد MAPS را بر روی وسایل نقلیه زرهی سنگین مانند Bradley Fighting Vehicle، تانک M1 Abrams، و M109 Paladin نصب کند. دستگاه‌های مشابهی نیز برای سربازان توسعه خواهد یافت.

ارتش امریکا گروهی به نام Assured Positioning، Navigation و Timing Cross-Functional Team را تشکیل داد تا روی این مشکل تمرکز کنند. این تیم امکان دسترسی سربازان به PNT دقیق و قابل اطمینان را حتی در صورت تخریب یا رد سیگنال‌های GPS فراهم می‌کند.

از جمله گزینه‌های جایگزین GPS که در سال‌های آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت، استفاده از ماهواره‌های ارتباطی مدار پایین زمین برای تهیه سیگنال‌های زمان‌بندی است.

ارتش آمریکا همچنین به سربازان توصیه می‌کند آموزش‌های پیشرفته در جنگ ناوبری را کسب کنند تا برای یک محیط دارای GPS بهتر آماده شوند. ارتش آمریکا در تابستان امسال یک تمرین ارزیابی PNT (PNTAX) در برد موشکی White Sands در نیومکزیکو برگزار کرد تا بتواند نحوه قطع سیگنال‌های PNT در زمان جنگ را شبیه‌سازی و آزمایش کند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=16147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.