• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

اداره صنعت پدافند هوایی توسط متخصصان داخلی

  • کد خبر : 13102
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰:۱۱
اداره صنعت پدافند هوایی توسط متخصصان داخلی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: صنعت پدافند هوایی کشور توسط کارشناسان داخلی اداره می شود. به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد پیش از ظهر شنبه با حضور در مراسم تجدید میثاق فرماندهان پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) با آرمان های امام راحل طی سخنانی اظهارداشت: این نهاد دفاعی از […]

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) گفت: صنعت پدافند هوایی کشور توسط کارشناسان داخلی اداره می شود.

اداره صنعت پدافند هوایی توسط متخصصان داخلی

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد پیش از ظهر شنبه با حضور در مراسم تجدید میثاق فرماندهان پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) با آرمان های امام راحل طی سخنانی اظهارداشت: این نهاد دفاعی از سال ۱۳۸۷ بر اساس ماهیت جنگ های امروزی، تحولات بنیادی پیدا کرد به طوری که با تکیه بر نیروهای داخلی توانایی زیادی در برابر انواع تهدیدهای دشمنان دارد.

امیر صباحی فرد با اشاره به اینکه هم اکنون پدافند هوایی به طور کامل توسط کارشناسان داخلی اداره می شود افزود: ماهیت پدافند هوایی پس از پیروزی انقلاب بر اساس آرمان ها و اهداف نظام اسلامی کاملا متحول و بومی سازی شد و با توجه به توانایی هایی که در داخل وجود داشت به دست جوانان ایرانی قرار گرفت.

وی با بیان این که قبل از انقلاب اسلامی ایران مستشاران خارجی اداره پدافند هوایی ما را در دست داشتند و هیچ قدرتی از این بخش مهم دفاعی در دست ما نبود گفت: پدافند هوایی در ۸ سال دفاع مقدس توانست با تکیه بر نیروهای جوان و زبده ۶٠٠ فروند انواع هواپیماهای دشمن را سرنگون کند و اکنون نیز با استفاده از تجربیات گذشته پیش می رود.

وی با اشاره به پیشرفت های کشور در حوزه صنایع دفاعی و پدافندی گفت: صنعت پدافند هوایی کشور کاملاً از وابستگی رها شده و به مرحله تولید بومی تجهیزات رسیده است و در آینده ای نزدیک ایران اسلامی شاهد پیشرفته ترین رادار دوربرد بومی خواهد بود که به همت جوانان این مرز و بوم ساخته شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)ادامه داد: اگر کشور در حوزه دفاعی خود را تقویت نمی کرد، یقین بدانید دشمنان از تجاوز به کشورمان دریغ نمی کردند امروز شاهد اقتدار نیروهای مسلح و بازدارندگی موثر کشورمان با حمایت شما ملت عزیز و فرماندهی رهبر معظم انقلاب هستیم.

صباحی فرد با اشاره به اینکه پدافند هوایی فقط در عملیات والفجر ۸ توانست ٨٠ فروند انواع هواپیمای دشمن را سرنگون کند بیان داشت: این نهاد پس از پایان جنگ بر اساس تدابیر رهبر معظم انقلاب تحولات اساسی پیدا کرده است و اکنون به عنوان یک قطب دفاعی با نیروی مضاعف و نیروهای متخصص در حال انجام وظیفه هستیم.

 

منبع: خبرگزاری مهر

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=13102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.