• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

اختلال در وضعیت پیش‌بینی هوا با زمین‌گیر شدن هواپیماها در جهان

  • کد خبر : 18565
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
اختلال در وضعیت پیش‌بینی هوا با زمین‌گیر شدن هواپیماها در جهان

عدم پرواز تجاری به دلیل بحران ویروس کورونا نه تنها برای صنعت هواپیمایی بلکه برای هواشناسی نیز مشکل‌زا شده است. سنسورها، رایانه‌ها و سیستم‌های ارتباطی در جت‌های تجاری به طور خودکار مشاهدات هواشناسی را به ایستگاه‌های زمینی انتقال می‌دادند که این روش با کاهش شدید ترافیک هوایی با مشکل روبرو شده است. سازمان جهانی هواشناسی […]

عدم پرواز تجاری به دلیل بحران ویروس کورونا نه تنها برای صنعت هواپیمایی بلکه برای هواشناسی نیز مشکل‌زا شده است.

سنسورها، رایانه‌ها و سیستم‌های ارتباطی در جت‌های تجاری به طور خودکار مشاهدات هواشناسی را به ایستگاه‌های زمینی انتقال می‌دادند که این روش با کاهش شدید ترافیک هوایی با مشکل روبرو شده است.

سازمان جهانی هواشناسی می‌گوید: “اندازه‌گیری  دمای محیط و سرعت و جهت باد هنگام پرواز، منبع بسیار مهمی برای پیش‌بینی هوا و همچنین نظارت بر اوضاع است.”

آژانس تخصصی مستقر در ژنو می‌گوید ۴۳ خط هوایی و چند هزار هواپیما در برنامه هواشناسی (AMDAR) مشارکت می‌کنند که می‌توانند بیش از ۸۰۰۰۰۰ گزارش روزانه مانند دمای هوا، سرعت و جهت باد، رطوبت و حتی تلاطم را تولید کنند. در اروپا خطوط هوایی کمک‌کننده این سامانه شامل Aer Lingus ، Air France ، British Airways ، easyJet ، Finair ، KLM ، Lufthansa ، Turkish Airlines ، SAS و Wizz Air هستند.

با این حال، بخاطر بحران ویروس کورونا و کاهش پروازها در سراسر جهان، این مشاهدات کاهش یافته است.

در بسیاری از نقاط جهان، به ویژه در اروپا و ایالات متحده آمریکا، تعداد مشاهدات هواپیماها در هر نقطه از ۵۰٪ تا ۸۰٪ کاهش یافته است.

مدیر بخش زمینی در بخش زیرساخت WMO، گفت: ” از آنجا که کاهش مشاهدات هواشناسی توسط هواپیماها ادامه دارد، انتظار می‌رود که به تدریج از اعتبار اخبار پیش‌بینی وضع هوا کاسته شود. ”

علاوه برگزارشات هواپیما، WMO همچنین از ماهواره‌ها، ایستگاه‌های زمینی، سیستم‌های کنترل سطح و سکوهای مستقر در دریا برای جمع‌آوری داده‌های هواشناسی استفاده می‌گردد. برای تلاش و جبران فقدان مشاهدات هواپیمایی، برخی از کشورهای عضو WMO، به ویژه در اروپا، در حال ارسال بالن‌های هواشناسی بیشتری می‌باشند تا گزارشات هواشناسی را انجام دهند.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18565

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.