• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
6

آینده حمل و نقل هوایی با شیوع ویروس کرونا

  • کد خبر : 18297
  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
آینده حمل و نقل هوایی با شیوع ویروس کرونا

گسترش COVID-19 چالش‌های جدی برای خطوط هوایی، فرودگاه‌ها و اکوسیستم‌های آن‌ها ایجاد کرده است. اما در دراز مدت، شیوع ویروس کرونا می‌تواند به تجزیه و تحلیل سرمایه‌گذاری در فناوری های جدید کمک کند و شکل صنعت را به طور اساسی تغییر دهد. شیوع ویروس کرونا موجب اختلال در صنعت هوانوردی جهان شده است. شرکت‌های هواپیمایی […]

گسترش COVID-19 چالش‌های جدی برای خطوط هوایی، فرودگاه‌ها و اکوسیستم‌های آن‌ها ایجاد کرده است. اما در دراز مدت، شیوع ویروس کرونا می‌تواند به تجزیه و تحلیل سرمایه‌گذاری در فناوری های جدید کمک کند و شکل صنعت را به طور اساسی تغییر دهد.

شیوع ویروس کرونا موجب اختلال در صنعت هوانوردی جهان شده است. شرکت‌های هواپیمایی مانند American Airlines و Virgin Atlantic، از هواپیماهای مسافربری خود برای حمل بار استفاده می‌کنند، در حالی که اخیراً easyJet اعلام کرد قصد دارد کلیه ناوگان خود را تعطیل کند. همچنین British Airways تمام پروازهای خارجی از پایگاه خود در فرودگاه Gatwick را به حالت تعلیق درآورد.

علی رغم عدم اطمینان در دهه‌های آینده، سهامداران انتظار دارند که ترافیک کاهش یافته و سرمایه گذاری‌ها به سمت پیشرفت‌های دیجیتالی برود؛ همان چیزی که Paul Cuatrecasas، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری بانکی Aquaa Partners بر این باور است که نتیجه شیوع ویروس کرونا خواهد بود.

در یک جلسه مطبوعاتی که هفته گذشته برگزار شد، Cuatrecasas توضیح داد که چگونه بحران فعلی سلامت، ممکن است باعث سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف رباتیک و فناوری پهپاد شود. این تغییرات، حتی قبل از گسترش بیماری همه‌گیر کرونا رخ داده است اما اکنون سرعت بیشتری خواهد یافت و همه صنایع را مجبور به تجدیدنظر در اکوسیستم‌های خود و تغییر به سوی پذیرش قوی‌تر فناری‌های جدید خواهد کرد.

اپراتورهای فرودگاهی و سهامداران آنها در حال حاضر تلاش می‌کنند تا عملیات خود را اصلاح کرده و بتوانند میزان تقاضا و ترافیک را تا حد زیادی کاهش دهند. Cuatrecasas  هفته گذشته گفت: “هواپیمایی Delta Airlines اکنون ۱۳ فرودگاه در ایالات متحده دارد که امکان استفاده جت‌های مسافربری برای حمل بار را داشته و به ۷۰ مقصد سفر می‌کنند.” وی گفت: “از نظر اقتصادی، به دلیل افت اخیر قیمت سوخت جت و نیاز به دو خلبان، تحولی پویا در صنعت هوایی ایجاد شده که بر اکوسیستم آن اثر داشته و زحمات خطوط هوایی را نیز کاهش دهد.”

این حرکت، نشانه‌ای از انعطاف‌پذیری این صنعت است اما ثابت می کند که تنها تا حدی برای اپراتورها و تأمین کنندگان آن‌ها مؤثر است، زیرا قیمت سهام همچنان در نتیجه بحران، کاهش می‌یابد.

Cuatrecasas بر این باور است که این اختلال در طولانی‌مدت عواقب زیادی خواهد داشت. اولین مورد این است که ما به جز حمل بار، تعداد پروازهای کمتری خواهیم داشت.” وی گفت: “مطمئناً، پرواز کمتری خواهیم داشت زیرا همه ما به انجام کنفرانس های ویدئویی و نشست های مجازی از طریق زوم کردن دوربین یا وسایل دیگر عادت می‌کنیم.” این امر با گسترش اینترنت نسل ۵ یعنی ۵G میسر خواهد شد، ارتباطات را سریع تر کرده و پیشرفت هایی را از طریق تجربه در زمینه واقعیت مجازی، هولوگرام ها و فناوری هاپتیک ارائه می دهد.

کاهش ترافیک مسافر ممکن است به این معنا باشد که سرمایه داران می‌توانند بودجه بیشتری را برای توسعه پهپادها و وسایل نقلیه خودکار اختصاص دهند تا بتوانند به کل اکوسیستم خود خدمت کنند.

به عنوان مثال، فرودگاه بین المللی Edmonton کانادا اکنون از پهپادهای خود برای ارسال بار به مناطق دور و همچنین برای انجام بازرسی‌های فرودگاهی و کنترل پرندگان استفاده می‌کند. این موارد ممکن است به زودی عادی شوند. Cuatrecasas توضیح داد: “من فکر می‌کنم که مهمترین مانع، قوانین مربوط به پهپادهاست که مقامات قانون گذار مانند اداره هوانوردی فدرال برخی از محدودیت‌های خود را کاهش می‌دهند؛ چرا که فن‌آوری در آنجا وجود دارد.”

او گفت: “با افزایش استفاده از پهپادها، معرفی وسایل نقلیه خودکار برای جایگزین کردن کامیون، وانت و ناوگان انجام خواهد شد. این نوع از وسایل نقلیه جدید برای مسافران و بار مناسب خواهند بود و در پنج سال آینده یک انقلاب خواهد بود.”Cautrecasas نتیجه گرفت که در آینده، از تعداد بیشتر و جدیدتری از ربات نرم افزاری و سخت افزاری و همچنین تاکسی های پرنده و هواپیماهای الکتریکی استقبال خواهد شد.

Cautrecasas توضیح داد: “Hyperloop در ده سال آینده آشکار خواهد شد. امروزه چندین شرکت Hyperloop در حال توسعه بوده و از منابع مالی خوبی برخوردار هستند. اما این امر احتمالاً اجتناب ناپذیر – نه حتمی- است که طی ده سال آینده شاهد جایگزینی ترافیک که معمولاً در خطوط هوایی تجاری و باری می بینیم، با Hyperloop شویم.”

Cuatrecasas در پایان جلسه توجیهی خود، جهانی‌سازی را به عنوان یکی از جنبه هایی شناسایی کرد که احتمالاً تا دهه آینده ناپدید نخواهد شد. او گفت: “به دلیل COVID19، بحث‌هایی زیادی وجود دارد که ما از آن‌ها جدا خواهیم شد و به دلیل این نوع ترس [انتقال بیماری] سفر نخواهیم رفت. اما من اصلا به این موضوع اعتقاد ندارم. من فکر می‌کنم ما قطعاً این بحران را در کوتاه‌مدت در طول سال آینده یا یک سال و نیم دیگر خواهیم داشت. اما پس از آن انفجار دیگری از جهانی شدن را خواهیم داشت. همه ما برای موارد همه گیر و شوک‌های دیگر مانند این اختلال شدید، آمادگی بیشتری خواهیم داشت.”

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18297

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.