• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
8

آموزش فضانوردان هند توسط مرکز آموزش فضانوردان روسیه

  • کد خبر : 14329
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
آموزش فضانوردان هند توسط مرکز آموزش فضانوردان روسیه

رئیس مرکز آموزش فضانوردان روسیه گفت: “این مرکز مشغول مذاکره با مسئولان فضانوردی هند بر روی چند گزینه مختلف برای آموزش فضانوردان هند در روسیه است تا فضانوردان هند را برای اولین پرواز مستقل آنها در سال ۲۰۲۱ با سفینه سرنشین‌دار این کشور آماده کنند”. بنا به گفته پاول ولاسف در مصاحبه با خبرگزاری تاس: […]

رئیس مرکز آموزش فضانوردان روسیه گفت: “این مرکز مشغول مذاکره با مسئولان فضانوردی هند بر روی چند گزینه مختلف برای آموزش فضانوردان هند در روسیه است تا فضانوردان هند را برای اولین پرواز مستقل آنها در سال ۲۰۲۱ با سفینه سرنشین‌دار این کشور آماده کنند”.

آموزش فضانوردان هند توسط مرکز آموزش فضانوردان روسیه

بنا به گفته پاول ولاسف در مصاحبه با خبرگزاری تاس: “در جریان مذاکرات بین روسیه و هند، گزینه‌های مختلف برنامه‌های آموزشی مورد بررسی قرار می‌گیرد. ما نمونه‌های مختلف را ارائه خواهیم کرد تا پس از توافق بر روی نسخه نهایی قرارداد نوشته شود”.

به گفته ولاسف تعدادی از متخصصان از طرف هند، همزمان در طول پرواز آموزش خدمه در شهرک ستاره‌ای مستقر خواهند بود و بر کار آموزش نظارت خواهند داشت. جدای از برنامه آموزشی، باید طرفین روی تعداد فضانوردان و تعداد همراهان به توافق برسند. در مرحله اول قرار است، یک توافق کلی به امضای طرفین برسد و پس از آن، زیر مجموعه برنامه‌ها “به عنوان ضمیمه قرارداد” مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ولاسف همچنین توضیح داد که آموزش عملی فضانوردان هند ممکن است دو سال طول بکشد. رئیس مرکز آموزش فضانوردان گفت: “اگر قرار باشد دوره آموزشی بطور کامل صورت گیرد دو ساله و طبق برنامه‌ای خواهد بود که برای شرکت کنندگان در پروازهای فضایی ایستگاه فضایی بین المللی انجام می‌شود”.

هند قصد دارد در ماه دسامبر ۲۰۲۱ یک فضانورد را با سفینه و امکانات این کشور به فضا بفرستد. به گفته کایلاساوادیوو سیوان رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند، ایسرو برای رسیدن به این منظور دانشمندان هندی چند سال است مشغول طراحی و ساخت سفینه‌ای سرنشین‌دار هستند که بتواند فضانوردان را به مدار زمین ببرد. سیوان در مصاحبه مطبوعاتی گفت که فضانوردان آمادگی اولیه برای پرواز را در خانه خواهند دید و سپس برای دیدن دوره پیشرفته به روسیه اعزام خواهند شد.

در ۵ اکتبر سال ۲۰۱۸، روسیه و هند یک توافقنامه همکاری در برنامه فضایی سرنشین‌دار و سامانه‌های ناوبری امضا کردند. در همان روز دیمیتری راگوزین، رئیس روسکاسموس اعلام کرد دهلی از روسیه برای آموزش سه فضانورد هندی در شهرک ستاره‌ای تقاضای همکاری کرده است.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=14329

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.