• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
10

آغاز ساخت نخستین بمب افکن پنهان کار توسط روسیه

  • کد خبر : 19377
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
آغاز ساخت نخستین بمب افکن پنهان کار توسط روسیه

طبق اعلام رسانه‌های دولتی، روسیه ساخت اولین بمب افکن پنهان‌کار خود را تحت عنوان برنامه (PAK DA) آغاز کرده است. براساس این اخبار، توسعه اسناد طراحی کار تکمیل و حمل و نقل مواد آغاز شده‌است. ساخت ایرفریم PAK DA قرار است توسط United Aircraft انجام شود، در حالی که این هواپیما توسط دفتر طراحی توپولوف […]

طبق اعلام رسانه‌های دولتی، روسیه ساخت اولین بمب افکن پنهان‌کار خود را تحت عنوان برنامه (PAK DA) آغاز کرده است.

براساس این اخبار، توسعه اسناد طراحی کار تکمیل و حمل و نقل مواد آغاز شده‌است.

ساخت ایرفریم PAK DA قرار است توسط United Aircraft انجام شود، در حالی که این هواپیما توسط دفتر طراحی توپولوف طراحی شده بود.

به گفته منابع اطلاعاتی، ساخت کابین خلبان هواپیما نیز آغاز شده است و مونتاژ نهایی کل هواپیما قرار است در سال ۲۰۲۱ تکمیل شود.

افزودن این بمب‌افکن پنهان کار باعث تقویت سه‌گانه هسته‌ای روسیه می‌شود. سه‌گانه هسته‌ای، یک استراتژی است که توسط واشنگتن و مسکو به کار گرفته شده است و به هر کشور سه گزینه برای انجام حملات هسته‌ای می‌دهد: هواپیما، زیردریایی و موشک‌های بالستیک.

در حالی که روسیه دارای هواپیماهایی با قابلیت پرتاب موشک‌های کروز با سر هسته‌ای هستند، این کشور فاقد یک بمب‌افکن پنهان کار است. ایالات متحده آمریکا ناوگان ۲۰ فروندی Northrop Grumman B-2 دارد که دارای طراحی flying wing است: نوعی از شکل ایرفریم که باعث شده تا تشخیص آن‌ها توسط رادار را دشوارتر کند. این هواپیما همچنین یک پوشش جاذب راداری دارد.

به نظر می‌رسد روسیه با طراحی ایرفریم مشابهی پیش می رود، اگرچه ارائه نمایش‌های عمومی موجود از این بمب افکن‌ پنهان کار دشوار است.

معروف است که PAK DA با استفاده از طرح کلی flying wing طراحی شده است. این بمب افکن پنهان کار از فناوری‌ها و موادی بهره خواهد برد که دید راداری آن را کاهش می‌دهد (فناوری خفا). به علاوه، زیر صوت پرواز خواهد کرد و قادر به حمل موشک‌های کروز فعلی و آتی، بمب‌های دقیق و سلاح‌های مافوق صوت خواهد بود و به جدیدترین تجهیزات جمینگ ارتباطی مجهز خواهد شد.

چین نیز در حال ساختن یک بمب‌افکن پنهان کار دوربرد به نام Xian H-20 است.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19377

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.