• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

آغاز برش قطعات فلزی بدنه هواپیمای A321XLR

  • کد خبر : 18676
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
آغاز برش قطعات فلزی بدنه هواپیمای A321XLR

ایرباس اولین قطعه فلزی را برای هواپیمای A321XLR برش داده و تأمین‌کنندگان اجزای اصلی هواپیمای دوربرد را انتخاب کرده است. هواپیمای A321XLR، که تکامل یافته مدل A321neo است، سال گذشته در نمایشگاه هوایی پاریس رونمایی شد و توانست طیف وسیعی تا ۴۷۰۰ مایل را پوشش دهد. ایرباس اولین برش قطعات فلزی بال هواپیما را در […]

ایرباس اولین قطعه فلزی را برای هواپیمای A321XLR برش داده و تأمین‌کنندگان اجزای اصلی هواپیمای دوربرد را انتخاب کرده است.

هواپیمای A321XLR، که تکامل یافته مدل A321neo است، سال گذشته در نمایشگاه هوایی پاریس رونمایی شد و توانست طیف وسیعی تا ۴۷۰۰ مایل را پوشش دهد.

ایرباس اولین برش قطعات فلزی بال هواپیما را در کارخانجات واقع در نانت آغاز کرده و شرکت هوافضای فرانسوی Safran نیز که مسئولیت ساخت ارابه فرود هواپیما را دارد، شروع به تولید و فورجینگ قطعات متحرک ارابه فرود کرده است.

تست پرواز A321XLR قرار است در سال ۲۰۲۲ آغاز شود.

Premium Aerotec یکی از چندین تأمین‌کننده که اخیراً برای تولید سازه‌های خاص هواپیما انتخاب شده است، توانسته ساختار اصلی مخزن سوخت را تولید کند.

شرکت آمریکایی Spirit AeroSystems  نیز برخی قطعات این هواپیما را تولید کرده است، همچنین FACC اتریش یک بدنه اصلاح شده تولید خواهد کرد، در حالی که Collins Aerospace و Parker Aerospace اقدام به توسعه سیستم سوخت و مخزن خواهند داشت.

سازه‌های جدید از طریق یک برنامه نمایشی که شامل بخش‌های بدنه مرکزی و محوری و ادغام مخزن جدید و سایر مؤلفه‌ها خواهد بود، تأیید می‌شوند.

ایرباس می‌گوید، تست‌های مربوط به راحتی کابین در پروازهای دوربرد با استفاده از شبیه‌سازی آب و هوا در حال انجام است. این رویکرد، اختلافات طراحی و همچنین بهینه‌سازی ارگونومی را به حداقل می‌رساند.

ایرباس با بهره‌گیری از روش طراحی دیجیتال، و شبیه‌سازی در کارخانه مجازی، ساخت و تست هواپیمای A321XLR را انجام می‌دهد.

بحران کرونا Airbus را مجبور به تجدید نظر در میزان تولید جت خود کرده و توسعه یک خط مونتاژ اضافی A321neo را که در تولوز مستقر است، متوقف کرده است، اما این شرکت اصرار دارد که برنامه‌ریزی برای A321XLR ادامه داشته باشد.

حدود ۴۵۰ مدل از این هواپیما، از ۲۴ مشتری سفارش گرفته شده و قرار است این هواپیما در سال ۲۰۲۳ وارد خدمت شود.

ایرباس می‌گوید انتخاب تأمین کننده، که در ماه مارس تکمیل شده است، شامل گروه Triumph برای تولید تجهیزات دنده، Diehl Aviation برای سیستم‌های آبی و Vincorion برای پنل‌های طبقه گرم است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18676

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.