• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
8

آزمون موفق موشک ضدکشتی شرکت MBDA

  • کد خبر : 17928
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
آزمون موفق موشک ضدکشتی شرکت MBDA

شرکت MBDA توانست یک هدف دریایی را توسط موشک ضدکشتی خود به نام Sea Venom که از یک هلیکوپتر شلیک شد، به طور موفقیت آمیزی مورد اصابت قرار دهد. MBDA می‌گوید، اولین آزمایش شلیک اسلحه با برد متوسط در خلیج Biscay فرانسه در ۲۰ فوریه ۲۰۲۰ انجام شد. هدف ساختگی، یک کانتینر حمل و نقل […]

شرکت MBDA توانست یک هدف دریایی را توسط موشک ضدکشتی خود به نام Sea Venom که از یک هلیکوپتر شلیک شد، به طور موفقیت آمیزی مورد اصابت قرار دهد.

MBDA می‌گوید، اولین آزمایش شلیک اسلحه با برد متوسط در خلیج Biscay فرانسه در ۲۰ فوریه ۲۰۲۰ انجام شد. هدف ساختگی، یک کانتینر حمل و نقل بود که روی یک کشتی بزرگ در دریا قرار گرفته بود.

MBDA می گوید: “این موشک از یک هلیکوپتر Dauphin و در حداقل ارتفاع رهایش پرتاب شد و در حالی که در ارتفاع بسیار کم روی آب پرواز می کرد (sea-skimming)، به فاز کروز خود رسید”. وی گفت: “در فاز نهایی، خلبان با استفاده از تصاویر جستجوگر مادون قرمز -که از طریق لینک داده منتقل شد- مکان نقطه هدف را به صورت دستی اصلاح نمود. سپس موشک این نقطه تعیین شده را دنبال کرد و با بالاترین دقت به هدف اصابت کرد.

سازنده می‌گوید که قبلاً دو بار Sea Venom را پرتاب کرده است: بار نخست توانایی قفل شدن پس از پرتاب و بار دیگر قابلیت قفل شدن قبل از پرتاب را نشان داده است. این آزمایشات همچنین توانایی موشک‌ها را برای پرواز در ارتفاع کم و نزدیک به سطح دریا و نیز قابلیت هدایت خودمختار را تأیید کرده، که متکی به تصاویر جستجوگر مادون قرمز است.

جستجوگر مادون قرمز با استفاده از مجموعه‌ای از الگوریتم‌ها به شناسایی دشمن در میان کشتی‌های دوست یا گذری می‌پردازد.

MDMA می‌گوید دقت این موشک اجازه می‌دهد تا از آن در موقعیت های پیچیده استفاده شود.

این شرکت می‌گوید: “امکان انتخاب یک نقطه هدف بسیار دقیق، اپراتور را با طیف کاملی از گزینه‌های کشنده و غیر کشنده- مانند غیرفعال کردن تسلیحات اصلی، حسگرها یا پیشرانش و تجهیزات کنترل- رو به رو می‌کند. این بدان معنی است که سیستم در محیط های مختلف با قوانین پیچیده‌ای قابل استفاده است.”

موشک Sea Venom برای هلیکوپترهای ایرباس H160M نیروی دریایی فرانسه و AW159 Wildcat نیروی دریایی انگلستان در نظر گرفته شده است.

 

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17928

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.