• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
9

آزمون سیستم شناسایی اتوماتیک بخش Skunk Works شرکت لاکهید مارتین

  • کد خبر : 18984
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۴:۴۳
آزمون سیستم شناسایی اتوماتیک بخش Skunk Works شرکت لاکهید مارتین

واحد برنامه‌های توسعه پیشرفته لاکهید مارتین، معروف به Skunk Works، یک برنامه هوشمندی، نظارت و شناسایی (ISR) است که بطور خودکار به جستجو و تأیید یک هدف می پردازد. این شرکت در روز ۸ ماه می اعلام کرد که این پروژه در پایگاه هوایی Edwards در کالیفرنیا و با استفاده از یک سامانه ISR که […]

واحد برنامه‌های توسعه پیشرفته لاکهید مارتین، معروف به Skunk Works، یک برنامه هوشمندی، نظارت و شناسایی (ISR) است که بطور خودکار به جستجو و تأیید یک هدف می پردازد.

این شرکت در روز ۸ ماه می اعلام کرد که این پروژه در پایگاه هوایی Edwards در کالیفرنیا و با استفاده از یک سامانه ISR که روی یک جنگنده لاکهید مارتین F-16 نصب شده، انجام می‌شود. این فعالیت با همکاری مدرسه خلبانان آزمایشی نیروی هوایی انجام شده بود.

لاکهید مارتین می‌گوید: این سامانه قادر است تا موقعیت هدف را شناسایی کرده و به طور خودکار به سمت هدف حرکت کند. همچنین می‌تواند با ثبت یک تصویر از آن، برای تأیید هدف در شرایط شبیه سازی شده قطع ارتباط استفاده کند.

این شرکت جزئیات دیگری مانند چگونگی قطع ارتباطات را اگرچه به معنای اختلال در رادیو است، افشا نکرده است. بدون ارتباطات رادیویی، خلبانان از راه دور قادر به هدایت وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (پهپادها) یا بررسی داده‌های تصویری جمع‌آوری شده نیستند.

George Hellstern، مدیر برنامه هوش مصنوعی پروزه Skunk می‌گوید: “با توجه به اینکه جبهه جنگ به طور فزاینده‌ای مورد بحث قرار گرفته، تیم‌های ادغامی انسان و ماشین این امکان را برای اپراتورها فراهم می‌کنند تا اطلاعات مهمی را در شرایط قطعی ارتباط جمع آوری کنند و این اطمینان را می‌دهند که جنگنده‌ها اطلاعات لازم را را در زمان مورد نیاز به دست آورند.

Lockheed Martin انواع سامانه‌های ISR را برای هواپیماهای جنگنده از جمله Sniper برای F-16 تولید می‌کند که می‌تواند برای هدف قرار دادن از هوا به زمین و از هوا به هوا مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از هوش مصنوعی برای انجام مأموریت ISR می‌تواند به پهپاد اجازه دهد تا به محدوده هوایی دشمن که ارتباطات در آن محدود است، پرواز کند. همچنین می‌تواند به هواپیما اجازه دهد در سکوت رادیویی فعالیت کند که تشخیص آنها را سخت‌تر می‌کند.

مأموریت‌های هدایت شده با هوش مصنوعی، مورد توجه نیروی هوایی ایالات متحده است. این سازمان به دنبال توسعه نرم‌افزاری برای هدایت پهپادهای Loyal Wingman به صورت خودمختار از طریق برنامه Skyborg می‌باشند.

هدف این سرویس، کاهش بار کاری بر روی خلبانان جنگنده برای اعزام و هدایت پهپادهای Loyal Wingman است. پهپادها می‌توانند به عنوان یک تقویت کننده نیرو، به منظور جمع آوری اطلاعات به صورت خودکار، شناسایی و انجام مأموریت های جنگی به هواپیماهای سرنشین دار کمک کنند.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=18984

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.