• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
7

آزمایش موفق سیستم چتر پهپادی شرکت UAVOS

  • کد خبر : 19029
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
آزمایش موفق سیستم چتر پهپادی شرکت UAVOS

شرکت UAVOS سیستم جدید چتر دو مرحله‌ای خود را با موفقیت آزمایش کرده است. سیستم چتر نجات جدید امکان نزول آهسته پهپاد را در سرعت بالا فراهم می‌کند. این سیستم شامل دو چتر، یعنی یک چتر خلبان و یک چتر اصلی است که برای کند کردن و پایداری پهپاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاهش سرعت […]

شرکت UAVOS سیستم جدید چتر دو مرحله‌ای خود را با موفقیت آزمایش کرده است. سیستم چتر نجات جدید امکان نزول آهسته پهپاد را در سرعت بالا فراهم می‌کند. این سیستم شامل دو چتر، یعنی یک چتر خلبان و یک چتر اصلی است که برای کند کردن و پایداری پهپاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاهش سرعت پهپاد به دلیل عملکرد اصلی تأخیر در باز شدن چتر اصلی و پس از باز شدن چتر خلبان، رخ می‌دهد. سیستم چتر برای پهپاد با سرعت حداکثر ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت و وزن ۵۰ کیلوگرم طراحی شده است.

چتر خلبان امکان فرود بی خطر و آرام پهپاد در حین گسترش چتر اصلی و همچنین باز کردن چتر اصلی را در حداقل ارتفاع فراهم می کند.

پس از فرود، ارتباط چتر اصلی با پهپاد به صورت خودکار از بین می‌رود تا به محض تماس پرنده با زمین و برای جلوگیری از کشیده شدن هواپیما روی زمین، سایبان چتر سقوط کرده و بندهای آن آزاد شود. این آزاد شدن توسط یک قفل سه مرحله‌ای انجام می‌شود:

مرحله ۱: باز شدن چتر خلبان

مرحله ۲: باز شدن چتر اصلی

مرحله ۳: جدا شدن بندهای سایبان از چتر اصلی

مدیرعامل و توسعه دهنده UAVOS گفت : “در خصوص ایمنی هواپیما، استفاده از یک سیستم چتر قابل باز شدن امری ضروری است. این آزمایشات داده هایی را به دست داده که به ما امکان می‌دهد تا عملکرد سیستم چتر نجات را برای انجام ماموریت‌های آینده بسنجیم. مدل‌سازی رایانه‌ای نمی‌تواند همه پیچیدگی‌ ها را در نظر بگیرد. چترها ممکن است در معرض جریان هوای آشفته و پویا قرار گیرند که ایجاد این شرایط با کامپیوترها تقریباً غیرممکن است. تنها راه مدیریت تمام احتمالات، آزمایش عملی است.”

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=19029

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.