• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
6

آزمایش سیستم ارتباط لیزر فضایی MQ-9 توسط شرکت General Atomics

  • کد خبر : 17693
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
آزمایش سیستم ارتباط لیزر فضایی MQ-9 توسط شرکت General Atomics

سیستم‌های هوانوردی شرکت جنرال اتمیکس به طور موفقیت‌آمیزی سیستم ارتباط لیزر فضایی را بر روی زمین آزمایش کردند. این سیستم قرار است برای انتقال ایمن داده‌ها بین هواپیمای بدون سرنشین MQ-9 Reaper و ماهواره‌ها استفاده شود. اخیراً سیستم ارتباط لیزر هوابرد، از یک رصدخانه نوری واقع در Tenerife در جزایر قناری در اقیانوس اطلس، با […]

سیستم‌های هوانوردی شرکت جنرال اتمیکس به طور موفقیت‌آمیزی سیستم ارتباط لیزر فضایی را بر روی زمین آزمایش کردند. این سیستم قرار است برای انتقال ایمن داده‌ها بین هواپیمای بدون سرنشین MQ-9 Reaper و ماهواره‌ها استفاده شود.

اخیراً سیستم ارتباط لیزر هوابرد، از یک رصدخانه نوری واقع در Tenerife در جزایر قناری در اقیانوس اطلس، با یک ماهواره در مدار جغرافیایی زمین ارتباط برقرار کرده است. این آزمایش با همکاری Tesat-Spacecom و با استفاده از ترمینال ارتباط لیزر GEO آن شرکت، LCT 135 انجام شد.

General Atomics می‌گوید: “این اولین نمایش از یک سیستم ارتباط لیزر هوا به فضا با اندازه، وزن و توان مشخص بوده که با پهپاد ارتفاع متوسط و مداومت طولانی سازگار است”.

این شرکت می‌گوید در پنج سال گذشته از بودجه داخلی برای توسعه سیستم ارتباطات لیزر استفاده کرده است. استفاده از لیزر، به جای پخش مایکروویو مانند باند Ku، احتمال کمتری را ایجاد می‌کند که یک دشمن بتواند سیگنال ارسالی یا دریافتی توسط MQ-9 را تشخیص دهد یا دریافت کند.

لیندن بلو، مدیر اجرایی شرکت General Atomics می‌گوید: “این آزمایش یک گام مهم برای پشتیبانی هواپیماهای ما با یک سیستم ارتباطی با پهنای باند بالا بود که نمی‌توان آن را توسط یک دشمن دچار اختلال کرد یا ردیابی نمود.” سیستم ارتباط لیزری هوابرد، با از بین بردن محدودیت اطلاعات تکنولوژی SATCOM موجود [فرکانس رادیویی]، امکان ایجاد نسل جدیدی از حسگرهای عملکرد بالا را فراهم می آورد”.

General Atomics می‌گوید این لیزر ۳۰۰ برابر ظرفیت حمل اطلاعات سیستم‌های SATCOM فرکانس رادیویی متداول را دارد. سیستم ارتباط لیزری هوابرد همچنین می‌تواند به عنوان دروازه ورود به شبکه هوایی مشترک ارتش ایالات متحده برای نیروهای مستقر در جلو، فعالیت کند.

پنتاگون با ایجاد نیروی فضایی در دسامبر ۲۰۱۹ قصد داشت تا سرمایه گذاری ایالات متحده در ارتباطات مبتنی بر فضا را افزایش دهد.

 

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17693

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.