• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
12

آزمایش سخت‌افزار جدید توسط ناسا برای مقابله با حمله هکرها به دستگاه GPS

  • کد خبر : 12954
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
آزمایش سخت‌افزار جدید توسط ناسا برای مقابله با حمله هکرها به دستگاه GPS

ماشین­‌های مجهز به سیستم‌­های ناوبری در معرض هک و سوء استفاده قرار دارند. برای جلوگیری از این مشکل، یک شرکت استارت‌­آپی به نام Regulus Cyber Ltd. دستگاه GPS هرمی شکل به اندازه کف دست با نام Pyramid توسعه داده است. این GPS از مجموعه­‌ای از آنتن‌­ها و دریافت­‌کننده­‌ها استفاده می­‌کند تا مطمئن شود تنها سیگنال‌­های […]

ماشین­‌های مجهز به سیستم‌­های ناوبری در معرض هک و سوء استفاده قرار دارند. برای جلوگیری از این مشکل، یک شرکت استارت‌­آپی به نام Regulus Cyber Ltd. دستگاه GPS هرمی شکل به اندازه کف دست با نام Pyramid توسعه داده است. این GPS از مجموعه­‌ای از آنتن‌­ها و دریافت­‌کننده­‌ها استفاده می­‌کند تا مطمئن شود تنها سیگنال‌­های صحیح و مربوطه خوانده می­‌شوند.

این دستگاه متشکل از پنج آنتن و برد دریافت‌­کننده GPS است که در صورت دریافت سیگنال از مسیرهای ناشناس، سیستم هشدار آن فعال می­‌شود. پس از فعال شدن سیستم هشدار، Pyramid به موقعیت مسیری که از قبل از شروع سفر دریافت کرده، سوییچ می­‌شود و پس از آن‌که دیگر هیچ سیگنال مشکوکی شناسایی نشد، داده‌­های موقعیت را به‌ر‌وز رسانی می‌­کند.

۱۴ آگوست ۲۰۱۸، ناسا نمونه اولیه تکنولوژی Pyramid را بر روی یک هواپیمای بدون سرنشین در شمال داکاتا مورد آزمایش قرار داد. این آزمایش با همکاری شرکت SwissDrones Operating AG و AT&T Inc انجام شد.

شرکت Regulus با سازندگان خودرو و هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین اپراتورهای ناوگان­‌های خودرو و کامیون برای انجام آزمایش‌­های بیشتر در حال مذاکره است. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۱۹، Pyramid را وارد بازار کند.

با افزایش وسایل خودکار، این وسایل نیاز بیشتری به امنیت خواهند داشت و شرکت Regulus باید ظرفیت تکنولوژیکی خود را برای مقابله با این خطرات افزایش دهد. طبق گفته­‌های شرکت Regulus، تکنولوژی این سیستم علاوه بر استفاده در وسایل خودکار، در توسعه تکنولوژی لیدار، دوربین‌­ها و سیستم­‌های راداری که به هدایت ماشین­‌های خودکار کمک می­‌کند نیز قابل استفاده است.

شرکت Regulus در اواخر سال ۲۰۱۶ با هدف بهبود امنیت هواپیماهای بدون سرنشین تجاری با ۱۱ کارمند تأسیس شد. میزان بودجه اختصاص داده شده به این پروژه حدود ۳٫۶ میلیون دلار است.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=12954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.