• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
10

رونمایی از موشک رعد ۵۰۰

  • کد خبر : 17372
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
رونمایی از موشک رعد ۵۰۰

رونمایی از موشک رعد-۵۰۰ و موتور راکتی فضایی سلمان که با جدیدترین فناوری‌های صنعت موشکی طراحی و ساخته شده‌اند، در کنار خبر نمایش قطعات زیرسامانه‌های مهم پهپاد گلوبال هاوک آمریکا، جزو معدود اخبار خوش دفاعی بوده که همگی حاصل کار نیروی هوافضای سپاه هستند. رعد-۵۰۰ با استفاده از جدیدترین فناوری سازه‌های مواد مرکب یا کامپوزیت […]

رونمایی از موشک رعد-۵۰۰ و موتور راکتی فضایی سلمان که با جدیدترین فناوری‌های صنعت موشکی طراحی و ساخته شده‌اند، در کنار خبر نمایش قطعات زیرسامانه‌های مهم پهپاد گلوبال هاوک آمریکا، جزو معدود اخبار خوش دفاعی بوده که همگی حاصل کار نیروی هوافضای سپاه هستند.

رعد-۵۰۰ با استفاده از جدیدترین فناوری سازه‌های مواد مرکب یا کامپوزیت غیر فلزی ساخته شده است. با توجه به تنش‌های مختلفی که روی اجزاء سازه و بدنه موشک‌ها در مراحل مختلف پرواز اثر می‌کنند، جنس ماده‌ای که در ساخت این بخش‌ها به کار می‌رود باید تحمل تمامی شرایط فوق را داشته باشد. در آخرین لحظه پیش از شلیک، تمام اجزاء در سرعت و شتاب صفر قرار دارند. پس از روشن شدن موتور که با شروع فرایند احتراق صورت می پذیرد، ظرف چند ثانیه نیروی رانش موشک به حدی می‌رسد که از پرتابگر جدا شود. در این لحظه، شتاب و به بیان دیگر، نیروی بسیار زیادی به تمام اجزاء موشک از جمله سازه و بدنه وارد می‌شود. در زمان کوتاهی با رسیدن نیروی رانش به بیشترین مقدار، نیروی وارده به سازه و بدنه نیز به حداکثر خود می‌رسد و پس از ثابت شدن نیروی رانش، تنش‌های ناشی از افزایش رانش از بین می‌رود.

با نمایش موشک چابک رعد ۵۰۰، از نسل جدید پیشران‌ها با بدنه غیر فلزی و کامپوزیت رونمایی شد.

استفاده از فناوری بدنه‌های الیاف کربن قابلیت تحمل ۱۰۰ بار فشار و دمای ۳ هزار درجه سانتیگراد و دستیابی به موشک‌های بسیار سبک را فراهم می‌کند.

موشک رعد ۵۰۰ از موشک‌های نسل جدید است که در مقایسه با موشک فاتح ۱۱۰ با بدنه فولادی، با یک دوم وزن اما  ۲۰۰ کیلومتر افزایش برد برخوردار است.

همچنین نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از موتورهای موشک با نازل متحرک رونمایی کرد که ترکیب دو دستاورد بزرگ “بدنه کامپوزیت” و “نازل متحرک” در موشک، امکان استفاده از موتورهای سوخت جامد را در خارج از جو فراهم کرد.

با دستیابی به این موفقیت، ساخت ماهواره‌برهای سبک سوخت جامد، موشک‌های زمین به زمین با سطح مقطع راداری کم و مانورپذیر کردن موشک‌ها به منظور عبور از سپر موشکی و کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید و کاهش پیچیدگی در تولید و نهایتاً جهش نسلی در موشک‌ها فراهم شد.

لینک کوتاه : http://aerospina.com/?p=17372

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.